Market Garden, nu in hardcover

Vlammen van oorlog, bout actie, koningen van oorlog historisch, pieken en schieten, piekman’s lament.

Moderators: Beastherder, Guy

Market Garden, nu in hardcover

Berichtdoor Beastherder » 26 dec 2012 13:48

Stond vorige maand al in de Wargames Illustrated en op de club al uitvoerig besproken met mede FOW-ers, maar nu ook op het web

http://www.flamesofwar.com/hobby.aspx?art_id=3686

Afbeelding

De bestaande Market Garden boeken (Hells Highway en Bridge Too Far) dadelijk in hardcover met héél veel nieuwe legerlijsten en andere extra's

Blijft natuurlijk reuze interessant hier in deze buurt, en met ikzelf, Stefan en Guy die al bezig zijn met MarketGarden ge-thematiseerde legers zouden deze nieuwe lijsten een behoorlijk directe impact kunnen hebben op de battles bij ons in de club

Veranderen er punten in mijn leger? Krijg ik nieuwe opties? Moet ik nu nog meer schilderen voor ik alles af heb? :wink:
Ik kan niet wachten ^_^
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Re: Market Garden, nu in hardcover

Berichtdoor Skevan » 26 dec 2012 13:50

Haha, je bent me net voor. Wilde het net posten
With Ate by his side come hot from hell, Shall in these confines with a monarch's voice
Cry 'Havoc,' and let slip the dogs of war;That this foul deed shall smell above the earth
With carrion men, groaning for burial.
Skevan
BOFH

Berichtdoor Skevan » 26 dec 2012 13:53

Ik krijg er denk ik nog 2 fallschirmjager opties bij, een veteran en een ertsatz, ben zeer benieuwd. Ik heb wat mobiliteit opties nodig. Ben nu erg beperkt.
With Ate by his side come hot from hell, Shall in these confines with a monarch's voice
Cry 'Havoc,' and let slip the dogs of war;That this foul deed shall smell above the earth
Skevan
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 26 dec 2012 14:27

Ik denk dat dat andere namen zijn voor de bestaande FJ-lijsten uit HellsHighway

Veteran FJ kompanie = Fearless Veteran 6.FJ Regiment in Brabant
Ersatz FJ kompanie = Fearless Trained 3.FJ Division in Beek

Maar dan kan er in dit grotere boek zeker ruimte zijn voor wat meer support-opties

Para's zullen altijd het nadeel blijven houden dat het footsloggers zijn.
Grote strategische mobiliteit (vliegtuigen) word bestraft met zeer kleine tactische mobiliteit (transports nemen te veel ruimte in in de vliegtuigen)
Duitse para's in dit stadium van de oorlog konden geen grootschalige luchtmissies meer doen, maar hun organisatie was daar nog wel (gedeeltelijk) op gericht.

Alle para's (ook die van mij) hebben het zelfde probleem
Als je die gepantserde verkennings-jeeps uit mijn lijst weg haalt heb ik ook niks meer wat meer dan 6" per beurt kan bewegen :dunno:

Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor Skevan » 26 dec 2012 14:30

Klopt, ach dan speel ik maar met de 3de. Daar heb ik wat meer flexibilteit mee, ook al zijn ze dan confidentie.
Skevan
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 26 dec 2012 14:35

lagere Rating = minder punten = meer punten over voor hippe opties B)

en cooler want dichter hier in de buurt en fluffy tegen mijn 82e

Ook heel benieuwd naar evt. puntenveranderingen, want ons huidige boek is nog van de vorige editie dus daar kan wel s wat aan veranderd zijn

Beastherder
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 06 jan 2013 17:34

Alvast een simpele kijk op wat er te verwachten valt in de nieuwe boeken

http://www.flamesofwar.com/hobby.aspx?art_id=3666

Eerste Grote Nieuws: 17-ponders worden ge-upgrade naar anti-tank 15! (en 6-ponders naar AT 11)
Dat maakt een enorm verschil, Panthers en Tigers moeten nu echt gaan uitkijken

Dit nieuws werd door mijn jongens van de Irish Guards uiteraard op gepaste wijze gevierd :drunk: (we need more Guinness!)
maar veel zal het niet uitmaken, want in al mijn battles worden mijn Fireflies er toch in de eerste beurt tussenuit gepikt met de GunTank regels -_-

Verder uiteraard heel benieuwd naar evt. nieuwe opties voor mijn 82e (panzerfausts???) en de organisatie van mijn duitsers zal waarschijnlijk compleet worden omgegooid, want nu wil ik natuurlijk 1 van de 4 specifieke Nijmegen-lijsten :yes:

Beastherder
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 20 jan 2013 16:12

En ik heb m binnen! :ole:

(en nogmaals bedankt Joost om m voor me op te halen in Utrecht :worship: )

Afbeelding

Eerste keer doorlezen laat zien dat er voor mijn bestaande legers geen al te drastische veranderingen zijn (exacte puntenwaarde heb ik nog niet vergeleken), alles mooi aangepast aan de nieuwe editie
mijn Recon Jeep Support unit bv telt nu als Motorcycle Reconaissance Platoon :D

Wel heel veel nieuwe lijsten, en daar zitten hele hippe dingen tussen (Commando's met LVT's :wub: ) en, bij de duitsers, soms hele rare, om het bij elkaar geraapte en geïmproviseerde karakter van de verdediging van Market Garden weer te geven.
Daar zullen liefhebbers met veel plezier mee kunnen experimenteren :yes:

Ik zal zelf s gaan kijken hoe ik mijn SS-ers kan gaan inzetten als Kampfgruppe Euling, de verdedigers van het centrum van Nijmegen (the battle for Hunnerpark, oh yeah B) )

Beastherder
BOFH

Berichtdoor Benman » 27 feb 2013 00:48

Ik wacht op de herdruk want het is nogal een draadje aan het worden op het forum van FOW. En het schijnt achteraf ook niet alleen te gaan over drukfouten of grammatica. :snif:
http://www.flamesofwar.com/Default.aspx ... =5#1128608
[quote="Beastherder"]Damn, Ben, ik haat je[/quote]
Legers die ik speel: FOW: Germans Late War
Benman
BOFH

Berichtdoor inferno » 27 feb 2013 09:12

ik heb de regel boek en de hardcover market garden in mijn bezit
we shall defend our Island, whatever the cost may be, we shall fight on the beaches, we shall fight on the landing grounds, we shall fight in the fields and in the streets, we shall fight in the hills; we shall never surrender.

-Winston Churchill-
Legers die ik speel: 40k: space marines, tau en de imperial guards/ warhammer: the empire/ fow: brits recce welsh guard
inferno
Not banned yet

Keer terug naar Historische wargames