Overwatch HOUSE RULES topic

Kom hier om te babbelen over ruimtemannetjes en raketwerpers en andere futuristische verschijnselen. Baard met kaas is een veel voorkomend begrip in 40K.

Moderator: Skevan

Re: Overwatch HOUSE RULES topic

Berichtdoor Bobske » 20 jul 2016 15:56

ok, deze is wel goed maar de Ld test lijkt me volledig overbodig.

Het nadeel is dan dat je niet op iets anders kan schieten. De assaultende speler kan er dan ook voor kiezen om niet te assaulten.

Maar nog steeds denk ik; extra regels en onthoud/boekhoud dingen, die nog steeds shooting beter maken.
Shooting is al veel te goed, afschaffen dat Overwacth.

Andere manier om het op te lossen is veel meer en hoger LOS blocking terrein dus dat gaan we maken.
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

#hobbybutterfly :panic:
Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids & Primaris Space Marines, Shadow War Armageddon: Tyranids
Avatar gebruiker
Bobske
BOFH
 
Berichten: 3914
Geregistreerd op: 12 maart 2006 15:09
Woonplaats: Nijmegen, Holland

Re: Overwatch HOUSE RULES topic

Berichtdoor Terentius » 20 jul 2016 16:46

[quote="Bobske"]ok, deze is wel goed maar de Ld test lijkt me volledig overbodig.


Mee eens.

[quote="Bobske"]Het nadeel is dan dat je niet op iets anders kan schieten. De assaultende speler kan er dan ook voor kiezen om niet te assaulten.


Dat vind ik juist een voordeel. Dan loop je echt een risico als verdediger. Meer tactische overweging voor beide spelers naar mijn mening.

[quote="Bobske"] Maar nog steeds denk ik; extra regels en onthoud/boekhoud dingen, die nog steeds shooting beter maken.
Shooting is al veel te goed, afschaffen dat Overwacth.


Ben het hier grotendeels mee eens. Nadeel is dat een aantal legers er speciale regels voor hebben en die worden er iets harder door benadeeld.

[quote="Bobske"]Andere manier om het op te lossen is veel meer en hoger LOS blocking terrein dus dat gaan we maken.


Lijkt me de allerbeste optie. Of hou je aan de regel die we de vorige keer hadden toegepast:

[quote="Bobske"]Light of Sight: You can look into terrein, but not through

Zie: viewtopic.php?p=54234&sid=6d1735492fcf3c5562e08cdfa02e90bc#p54234
...
Legers die ik speel: Chaos Space Marines & Dark Eldar
Avatar gebruiker
Terentius
Hormagaunts
 
Berichten: 764
Geregistreerd op: 16 nov 2011 14:56
Omhoog

Re: Overwatch HOUSE RULES topic

Berichtdoor Caladai Doomblade » 22 jul 2016 15:26

Ik vind bovenstaand niks significants toevoegen aan de huidige regels, het maakt het enkel een beetje ingewikkelder.

Overigens is deze discussie (mede door mij denk ik) ontspoort van het oorspronkelijke doel...

Het doel was om iets te verzinnen waardoor je als tegenstander actief kon proberen om er voor te zorgen dat een unit juist GEEN overwatch kon gebruiken, als voorbereiding op een assault.
Do you know what the chain of command is? It's the chain I go get and beat you with till you understand who's in command ~Jayne

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~Churchill
Legers die ik speel: Dark Angels, IG: Jantine Patricians, Thousand Sons High Elves. Dreadball. FOW: Germans & Polish. Mordheim Skaven. Necromunda Orlocks. Shadespire Reavers & Orruks
Caladai Doomblade
BOFH
 
Berichten: 2677
Geregistreerd op: 14 maart 2006 10:12
Woonplaats: A bridge too far...

Re: Overwatch HOUSE RULES topic

Berichtdoor theWoodcutter » 22 jul 2016 15:48

Iets simpels als:
-als je een aantal hits rolt gelijk aan de helft van het aantal modellen/wounds in de aan te vallen unit, dan kan je er voor kiezen om je to wound roll op te geven om te kunnen assaulten zonder overwatch. Dit geldt dan voor alle units die dezelfde unit willen aanvallen.
-of voor assault units: geef je datzelfde aantal dobbelstenen op: stel 10 genestealers vallen 10 marines aan, mag je van je 30 attacks er 5 opgeven, om te kunnen assaulten zonder overwatch. Dit moet dan wel voor elke assault unit gebeuren.

Is dat simpel genoeg?
Science is made up of so many things that appear obvious after they are explained.
Pardot Kynes
Miniaturen schilderen eerste zaterdag van de maand? Zie https://djonijmegen.nl/jongeren/warhammer-scenery/
Legers die ik speel: WHFB: DoC/WoC/Skaven;Bretonnia BP; WH 40K:DA; AT; FoW: Finns, WGoA: Tethru, SAGA:Scots, Jomsvikings, Anglo-Saxons
Avatar gebruiker
theWoodcutter
Mastah
 
Berichten: 867
Geregistreerd op: 24 apr 2008 15:54
Woonplaats: Ceuclum

Re: Overwatch HOUSE RULES topic

Berichtdoor Caladai Doomblade » 22 jul 2016 16:48

Vooral idee 1 spreekt me in dit geval aan omdat het een soort van 'suppressing fire' is. Nadeel vind ik dat je het totaal aantal hits van 'suppressingfire' moet bijhouden. Ik zou er ook voor kiezen om het opgeven van 'to wound rolls' te laten kiezen VOOR dat er to-hit wordt gerold. Anders kun je kijken of je plasma schoten raken en als dat niet zo is dan is het opeens suppressing fire.

Ik dacht als volgt:
- Als een unit in deze beurt een leadership test heeft moeten maken (voor tank shock, shooting casualties, pinning, psychic powers??, etc) mag het geen overwatch schieten. Of je de test nu haalt of niet. Punt.

Dit geeft genoeg afleiding voor de unit om volle bak op de chargende vijand te ratelen. Fearless units zijn er dus vrijwel immuun voor, wat me ook goed lijkt. Stevigere units zijn er dus ook beter tegen bestand omdat je minder snel 25% casualties zult krijgen. Grote units zijn er om dezelfde reden minder kwetsbaar voor. Het geeft wapens die pinning veroorzaken ook een extra dimensie als suppression-weapons. Maar je moet er dus actief iets voor doen om het te bewerkstelligen, en dat is denk ik het belangrijkste.
Do you know what the chain of command is? It's the chain I go get and beat you with till you understand who's in command ~Jayne

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~Churchill
Legers die ik speel: Dark Angels, IG: Jantine Patricians, Thousand Sons High Elves. Dreadball. FOW: Germans & Polish. Mordheim Skaven. Necromunda Orlocks. Shadespire Reavers & Orruks
Caladai Doomblade
BOFH
 
Berichten: 2677
Geregistreerd op: 14 maart 2006 10:12
Woonplaats: A bridge too far...

Re: Overwatch HOUSE RULES topic

Berichtdoor Terentius » 22 jul 2016 18:55

[quote="Caladai Doomblade"]- Als een unit in deze beurt een leadership test heeft moeten maken (voor tank shock, shooting casualties, pinning, psychic powers??, etc) mag het geen overwatch schieten. Of je de test nu haalt of niet. Punt.


Dat lijkt me op zich niet verkeerd... maar specificeer wel goed voor welke soort Leadership tests het geldt. Er zijn namelijk een aantal legers die erg eenvoudig een vijandige unit een Leadership test kunnen laten maken. Dark Eldar hebben bijvoorbeeld een stukje wargear dat al een Ld test veroorzaakt bij één of meerdere hits van een Blast weapon. Beter lijkt me als het alleen voor Morale en Pinning tests geldt.
...
Legers die ik speel: Chaos Space Marines & Dark Eldar
Avatar gebruiker
Terentius
Hormagaunts
 
Berichten: 764
Geregistreerd op: 16 nov 2011 14:56
Omhoog

Re: Overwatch HOUSE RULES topic

Berichtdoor kaleith » 23 jul 2016 14:13

[quote="Terentius"][quote="Caladai Doomblade"]- Als een unit in deze beurt een leadership test heeft moeten maken (voor tank shock, shooting casualties, pinning, psychic powers??, etc) mag het geen overwatch schieten. Of je de test nu haalt of niet. Punt.


Dat lijkt me op zich niet verkeerd... maar specificeer wel goed voor welke soort Leadership tests het geldt. Er zijn namelijk een aantal legers die erg eenvoudig een vijandige unit een Leadership test kunnen laten maken. Dark Eldar hebben bijvoorbeeld een stukje wargear dat al een Ld test veroorzaakt bij één of meerdere hits van een Blast weapon. Beter lijkt me als het alleen voor Morale en Pinning tests geldt.

Ik ben hier ook voorstander van- morale en pinning zijn logisch, kort, en is voor iedereen gelijk.Tenminste, zover ik weet heeft iedere faction pinning weapons en zijn ze allemaal niet al te best. Simpel, realistisch, logisch en geen tracken van allerlei hits.
Legers die ik speel: Fantasy:Dark Elves, Vampire Counts 40k: Death Korps of Krieg Flames of War: Soviets Mordheim: Undead,Druchii (rebalanced dark elves)
kaleith
Suicidal Nurgling, playing with soap
 
Berichten: 344
Geregistreerd op: 13 okt 2013 15:28
Woonplaats: Nijmegen
Omhoog

Re: Overwatch HOUSE RULES topic

Berichtdoor Caladai Doomblade » 25 jul 2016 12:47

Mooi. Ik denk inderdaad dat dit prima kan werken. Morale of Pinning tests zorgen er voor dat je geen overwatch mag schieten. Even vooraf overleggen, maar wat mij betreft houden we deze house-rule er in op de club.
Do you know what the chain of command is? It's the chain I go get and beat you with till you understand who's in command ~Jayne

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~Churchill
Legers die ik speel: Dark Angels, IG: Jantine Patricians, Thousand Sons High Elves. Dreadball. FOW: Germans & Polish. Mordheim Skaven. Necromunda Orlocks. Shadespire Reavers & Orruks
Caladai Doomblade
BOFH
 
Berichten: 2677
Geregistreerd op: 14 maart 2006 10:12
Woonplaats: A bridge too far...

Vorige

Keer terug naar WH 40.000

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

cron