door Caladai Doomblade » 22 jul 2016 16:48
Vooral idee 1 spreekt me in dit geval aan omdat het een soort van 'suppressing fire' is. Nadeel vind ik dat je het totaal aantal hits van 'suppressingfire' moet bijhouden. Ik zou er ook voor kiezen om het opgeven van 'to wound rolls' te laten kiezen VOOR dat er to-hit wordt gerold. Anders kun je kijken of je plasma schoten raken en als dat niet zo is dan is het opeens suppressing fire.
Ik dacht als volgt:
- Als een unit in deze beurt een leadership test heeft moeten maken (voor tank shock, shooting casualties, pinning, psychic powers??, etc) mag het geen overwatch schieten. Of je de test nu haalt of niet. Punt.
Dit geeft genoeg afleiding voor de unit om volle bak op de chargende vijand te ratelen. Fearless units zijn er dus vrijwel immuun voor, wat me ook goed lijkt. Stevigere units zijn er dus ook beter tegen bestand omdat je minder snel 25% casualties zult krijgen. Grote units zijn er om dezelfde reden minder kwetsbaar voor. Het geeft wapens die pinning veroorzaken ook een extra dimensie als suppression-weapons. Maar je moet er dus actief iets voor doen om het te bewerkstelligen, en dat is denk ik het belangrijkste.
Do you know what the chain of command is? It's the chain I go get and beat you with till you understand who's in command ~Jayne
The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~Churchill
Legers die ik speel: Dark Angels, IG: Jantine Patricians, Thousand Sons High Elves. Dreadball. FOW: Germans & Polish. Mordheim Skaven. Necromunda Orlocks. Shadespire Reavers & Orruks