WHFB toernooi verslag beuningen 18 juni 2013

Warhammer Age of Sigmar, Kings of War, 9th Age

Moderator: theWoodcutter

WHFB toernooi verslag beuningen 18 juni 2013

Berichtdoor TROLL » 19 jun 2013 12:16

WHFB toernooi in Beuningen.

Bij Kellin (pyro) thuis hebben gister avond vijf spelers een mini toernooitje gehouden.
De regels waren simpel elke speler speelt tegen elke andere speler.
Maximaal 1000pts, geen lords, geen 6th spells.

De deelnemende spelers:
Bram met Brettonians
Freek met Vampire counts
Kellin (pyro) met Chaos warriors
Theo (troll) met Dark elves
Willem met Deamons of chaos.

Het Brettonian leger bestond uit:
Palladin General.
Palladin bsb,
10 Knights of the realm
9 Knights errant
6 Knights errant
1 trebuchet.

Op het eerste gezicht was Bram's leger niet heel over powered. Cavalry is in de huidige editie minder sterk. Zijn leger focust zich op snelheid en de kracht van de charge. Door het kleine punten aantal kan dit leger mits goed gebruikt erg effectief zijn. Door het geringe aantal modellen kan een fout bram duur komen te staan.

Het Vampire count leger bestond uit:
Necromancer lv2
Wraith king
40 zombies
20 zombies
2x 5 dire wolves
25 grave gaurd, great weapons,
1 varghulf

Het lijken leger van freek bestaat vooral uit infantry. Het leger is bedoeld om de vijand langzaam aan kapot te grinden waarbij de grave gaurd samen met de varghulf kunnen zorgen voor vernietiging en de zombies voor het vastzetten van de vijand. Wanneer het leger als een geheel wordt gebruikt biedt het een pittig obstakel.

Het warriors of chaos leger bestond uit:
1 sorceror level 2 slaanesh
15 chaos warriors Khorne
12 chaos warriors slaanesh
2x 5 chaos hounds
1 gore beast chariot
1 hellcannon

De nieuwste speler binnen deze groep zet een extreem stabiel leger neer de twee blokken chaos warriors zijn zeker in 1000pts de ruggengraat van dit leger. De samenwerking van een blok warriors en de gore beast chariot is simpelweg angst aanjagend. De sorceror stelt offensief niet veel voor maar is aanwezig om de warriors sterker te maken en vijandige movement te storen. Daarnaast staat het bulderende monster hellcannon. En twee units chaos hounds.

Het dark elf leger bestond uit:
Death hag, Cauldron of blood
10 darkriders, full command, shields
10 crossbowmen, musician
15 witch elves, full command
15 executioners, full command
1 bolt thrower

Het dark elf leger is gefocust om de Cauldron of blood. De beide close combat units worden stubborn binnen 12 inch van de cauldron. De units worden ondersteund door de dark riders,crossbowmen en bolt thrower. Hoewel het leger snel is en veel tikken kan uitdelen mist het werkelijke power om monsters en sterke units aan te kunnen. Dit heeft uiteindelijk ook dit leger de kop gekost.

Het Deamons of chaos leger bestond uit:
1 Herald of nurgle lv1
1 Herald of nurgle lv1
25 plague bearers
3 plague drones
5 furies of nurgle
1 beast of nurgle
2 nurgling bases

Deamons of chaos zijn in de huidige editie een random leger. Elke deamon magicfase biedt nieuwe verrassingen. Sommige verrassingen zijn leuk anderen zijn rond en liggen bij een rol van 6 op je unit. Het leger van Willem staat erg stabiel en heeft al de mogelijke units van Nurgle uit het army book. Het blok plague bearers is extreem durable door de -1 to hit van nurgle en de T4 en 5+ demonic wardsave. De Heralds ondersteunen erg netjes en kunnen een aardige tik uitdelen. Het leger heeft potentie om erg goed te zijn. Waar de randomness de deamons een easy victory kan geven. Kan het dit ook totaal wegnemen.

Iedere speler heeft dus 4 battles gespeeld. Bij winst waren 3pts te verdienen, bij gelijkspel 1 en bij verlies 0.

Bij elke ronde zat een speler aan de kant. Waarbij 4 spelers per ronde actief waren voor een totaal van 5 rondes en 4 battles per persoon.

De uitslag van de avond:
De eerste plaats gaat naar Kellin met zijn chaos warriors. Hij weet elke battle overtuigend te winnen en scoort 12 van 12 punten.

De tweede plaats gaat naar Bram die zijn Knights uitermate goed weet te gebruiken. Dat en hier en daar wat geluk levert hem 9 van 12 punten op.

Op derde plaats staan twee spelers. Willem en Theo. Willem heeft zeker in de battle met Bram pech gehad. Hier is hem dan ook de overwinning afgenomen door de chaos goden. Theo heeft met zijn leger de plank misgeslagen. Het was niet bestand tegen de zware combat kracht van de tegenstanders en ook na het creëren van de ideale charge omstandigheden waren de elfjes niet in de mogelijkheid om plaguebearers en warriors of chaos kapot te maken. Beide Spelers hebben 4 van 12 punten gescoort.

Opde vierde plaats staat Freek. Freek heeft een infantry based leger. Het leger is redelijk stabiel maar is door de overweldigende combat abilities van de andere legers vernietigd. Freek heeft de gehele avond erg slecht gerold en verloor daarmee op cruciale punten zijn gevechten. Freek scoorde 0 van 12 punten.

De avond was erg gezellig en verliep goed. De pizza in de pauze was heerlijk! Door het grote aantal battles hebben alle spelers veel ervaring opgedaan van andere legers.

Uiteraard waren er veel vreemde momenten. Vooral het Deamons of chaos leger was een verrassende tegenstander.

In de battle tussen Willem en Theo gooide willem dubbel 1 op zijn breaktest voor zijn furies of nurgle waardoor de unit die nog bestond uit één model tot begin grote werd terug gebracht. De chaos gods gaven hem zijn furies terug.

Maar dat wat gegeven is wordt ook snel weer afgenomen. Uiteraard harder dan wat hem gegeven is. In de battle tussen Willem en Bram chargde Bram het blok plague bearers. De eerste ronde gaat naar de Brettonians daarna zou het echter snel in favor van de plague bearers gaan. Maar de chaos gods zijn bitches en besluiten dat WIllem een dubbel 6 rolt op zijn breaktest na de impact van de brettonians. Dit betekend dat willem zijn grote blok plague bearers kwijt is (inclusief 2 helden)

In de battle tussen Kellin en Bram weet Kellin 3 beurten achter elkaar een spreuk op het sterke blok van Bram te casten waardoor de ridders 3 beurten lang random movement D6 hebben en dus niet kunnen chargen. In de tussen tijd zijn de perverse Slaanesh warriors en de lompe Khorne warriors vrij om de knights errant units te slopen.

Voor hive novio zou dit een leuk idee kunnen zijn in plaats van de mini toernooien die zijn gehouden de afgelopen jaren. Deze toernooien trokken op zondag minimale aandacht en door het simpel te maken en op donderdag te laten plaatsvinden kan het mogelijk interessanter worden. :)
Legers die ik speel: WHFB: Hordes of chaos, WH40K: Space Wolves, Fallout Wasteland warfare, StarWars Legion: Seperatists, AoS: KruleBoyz
Avatar gebruiker
TROLL
Bandana Waddle Dee
 
Berichten: 1196
Geregistreerd op: 22 maart 2007 18:21
Woonplaats: Limbo

Re: WHFB toernooi verslag beuningen 18 juni 2013

Berichtdoor Pyro » 19 jun 2013 12:23

Het was zeker gaaf, Volgende week Round 2 :).
Everything is Okay in the end. If its not Okay, then its not the end.
Legers die ik speel: Warhammer fantasy Warriors Of Chaos
Avatar gebruiker
Pyro
Four Ogres, all with nifty pigtails
 
Berichten: 164
Geregistreerd op: 14 aug 2012 15:47

Re: WHFB toernooi verslag beuningen 18 juni 2013

Berichtdoor pijnappel » 19 jun 2013 14:40

Gefeliciteerd Kellin.
klinkt als een leuke avond.

[quote="TROLL"]Voor hive novio zou dit een leuk idee kunnen zijn in plaats van de mini toernooien die zijn gehouden de afgelopen jaren. Deze toernooien trokken op zondag minimale aandacht en door het simpel te maken en op donderdag te laten plaatsvinden kan het mogelijk interessanter worden.


zie ik zeker zitten, mits er ook een pizza pauze bij in zit :harhar:
Legers die ik speel: WHFB- Empire
pijnappel
Halfling disguised as Tzeentch
 
Berichten: 230
Geregistreerd op: 27 mei 2010 18:39
Woonplaats: Nijmegen

Re: WHFB toernooi verslag beuningen 18 juni 2013

Berichtdoor Chris » 19 jun 2013 14:56

Pictures or it didnt happen!
Never play leapfrog with a unicorn.
Legers die ik speel: 40K: Steel Confessors(SM), Imperial Guard, Space Wolves, Tau, Orks. Fantasy: Lizardmen, Wood Elves.
Avatar gebruiker
Chris
Lord Lion-O
 
Berichten: 1313
Geregistreerd op: 27 aug 2010 14:22
Woonplaats: Hannover

Re: WHFB toernooi verslag beuningen 18 juni 2013

Berichtdoor TROLL » 19 jun 2013 16:08

Chris... Dat hoort bij opscheppen:p als dat t geval was had ik wel gewonnen. Heb wel wat fotos van de battle tussen kellib en bram :)
Legers die ik speel: WHFB: Hordes of chaos, WH40K: Space Wolves, Fallout Wasteland warfare, StarWars Legion: Seperatists, AoS: KruleBoyz
Avatar gebruiker
TROLL
Bandana Waddle Dee
 
Berichten: 1196
Geregistreerd op: 22 maart 2007 18:21
Woonplaats: Limbo

Re: WHFB toernooi verslag beuningen 18 juni 2013

Berichtdoor Onnozel » 19 jun 2013 17:28

Leuk verslag Theo :thumbup:

Raakte de hersenen niet overhit met het weer en de tactische zetten ? :wink:
Legers die ik speel: WHFB: Ogre Kingdoms & Lizardmen WWX: Outlaws & Enlightened Guildball: Butcher's guild
Onnozel
Skink, addicted to chocolate
 
Berichten: 218
Geregistreerd op: 13 maart 2008 16:24
Woonplaats: Overasselt

Re: WHFB toernooi verslag beuningen 18 juni 2013

Berichtdoor TROLL » 19 jun 2013 20:56

In deze kan ik alleen voor mezelf spreken maar 1000pts zorgt voor battles die lekker snel en soepel lopen :) over verhitting was gelukkig geen probleem!:p
Legers die ik speel: WHFB: Hordes of chaos, WH40K: Space Wolves, Fallout Wasteland warfare, StarWars Legion: Seperatists, AoS: KruleBoyz
Avatar gebruiker
TROLL
Bandana Waddle Dee
 
Berichten: 1196
Geregistreerd op: 22 maart 2007 18:21
Woonplaats: Limbo

Re: WHFB toernooi verslag beuningen 18 juni 2013

Berichtdoor Bram1988 » 19 jun 2013 23:00

Zeer geslaagde avond! Met veel verassende momenten. Bijvoorbeeld dat freek zijn eerste ronde tegen chaos toch nog verloor waar ik dacht dat vamps totaal ASS aan het KICKEN waren. En natuurlijk mijn dicerolls waren weer eens heerlijk! en willem zijn dubbel 6 POEF weg insane ENG blok was erg verassend.

De pizza was heerlijk en de avond was goed voorzien van drank! dankje wel Kellin voor de uitnodiging.

Ik denk dat dit zeker mogelijk is op de donderdag avond! als mensen vroeg aanwezig kunnen zijn en 1000punten speelt HEEL snel!

whfb Rocks
Legers die ik speel: High Elves
Avatar gebruiker
Bram1988
Chaos Space Marine Posessed Ballerina
 
Berichten: 43
Geregistreerd op: 20 nov 2009 09:53

Re: WHFB toernooi verslag beuningen 18 juni 2013

Berichtdoor Pyro » 20 jun 2013 00:53

Volgende week Ronde 2 :) en dan ander soort battles. :).
Everything is Okay in the end. If its not Okay, then its not the end.
Legers die ik speel: Warhammer fantasy Warriors Of Chaos
Avatar gebruiker
Pyro
Four Ogres, all with nifty pigtails
 
Berichten: 164
Geregistreerd op: 14 aug 2012 15:47


Keer terug naar Mass Battles

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

cron