Verandering van leger

Bespreek hier van alles met betrekking tot de 40K campaign van 2007.
Nurglings FTW!

Verandering van leger

Berichtdoor MisterDutch » 17 jun 2007 10:34

Even een vraagje,

Ik heb nu 2 battles gespeelt met mijn Daemonhunters. Je weet nu misschien wel dat het idee is, dat het een leger is van evil mensjes die ondersteund worden door enkele elite van chaos marines (die dan grey knights regels gebruiken) dat is namelijk de enige echt goede manier waarop ik marines en gewone guards can combineren. Ik weet dat er nog Alpha legion is, maar die "cultists" units kunnen niet eens special of heavy weapons nemen, en ook geen Imperial Guard voertuigen.

Anyway,

Na die 2 battles ben ik nog eens na gaan denken over hoe mijn leger zich gaat uitbreiden en ben ik d'r achter gekomen dat het toch veel handiger is om Imperial Guard als 'main' army te nemen en daar dan Daemonhunter Allies bij te doen, in plaats van andersom. Ik heb op die manier ook al genoeg modellen om een 1000 punten leger te doen, misschien nog meer als ik m'n Basilisk er bij gooi ook al doe ik dat liever niet omdat ik dan liever wacht tot ik een Leman Russ kan kopen.

Is het oké als ik overnieuw begin zegmaar met een leger dat heel veel lijkt op dat van wat ik eerst had, maar wat veel handiger is voor latere uitbreiding qua unit choices enzo. Ik heb ook nog maar 2 battles gespeelt met die Daemonhunter leger, dus lijkt me niet dat het een groot probleem zou moeten zijn... toch? Uiteraard vervallen dan de 2 dingen die ik gewonnen had met mn Daemonhunter army, dat waren een extra troop FOC en "Grizzled Veterans". De dingen die Harald en Martijn hadden gewonnen toen ze van mij wonnen, mogen ze dan als een bonusje beschouwen ofzo? :P

M'n lijst met Daemonhunters zou zijn:
HQ: Brother-Captain
Troops 1: Stormtroopers
Troops 1: Stormtroopers
Troops 3: Imperial Guard Infantry platoon (allies)
Fast Attack: Grey Knights

Imperial Guard zou zijn:
HQ: Command Squad
Troops 1: Stormtroopers (grenadiers)
Troops 2: Imperial Guard Infantry Platoon
Fast Attack: Grey Knights (allies)

oftewel, vrijwel hetzelfde, maar voor mij veel fijner qua keuze aangezien ik eigenlijk helemaal niet van plan was om veel DH-units te kiezen en juist wèl van plan was om veel IG units te gaan nemen...
Thought of the Day: A good soldier obeys without question. A good officer commands without doubt.
Avatar gebruiker
MisterDutch
Favourite High Elf of the Week
 
Berichten: 50
Geregistreerd op: 14 maart 2006 15:38
Woonplaats: Bemmel

Berichtdoor Taurgle » 17 jun 2007 11:44

In feite wil je dus IG gaan spelen.
Voor de campaign denk ik dat het geen punt is als je eruit wil met je oude lijst en er wil in wilt met een nieuwe opzet.

Dan kan je wat strategietjes met Thomas en Rudi doornemen - die spelen beide Guard.
Taurgle
 

Berichtdoor Bob » 17 jun 2007 12:04

Hee fijn dat je het leger voor jou hebt gevonden.

Het makkelijkst is om de Grizzled Vets en Troops gewoon te houden en de score gewoon te laten staan, verander je Playersheet gewoon.

Éénmalig veranderen zo vroeg in de campaign voor een nieuwe speler, no problemo :)

Spelers zouden zelf met 2 legers mee kunnen doen, die spelen dan wel volledig apart van elkaar
Dit is reserve Bobske.
Bob
Space Zoat in Tilea
 
Berichten: 126
Geregistreerd op: 11 okt 2008 23:02

Berichtdoor MisterDutch » 17 jun 2007 12:20

[quote="Bobske"]Hee fijn dat je het leger voor jou hebt gevonden.

Het makkelijkst is om de Grizzled Vets en Troops gewoon te houden en de score gewoon te laten staan, verander je Playersheet gewoon.

Éénmalig veranderen zo vroeg in de campaign voor een nieuwe speler, no problemo :)

Spelers zouden zelf met 2 legers mee kunnen doen, die spelen dan wel volledig apart van elkaar


Bedankt voor jullie beiden reacties :)

Als ik gewoon zou mogen veranderen van leger met behoud van de 2 dingen die ik erbij had, zou dat wel fijn zijn. heb alleen nog niet geneog modellen om dan ook die 3e troop choice te kunnen vervullen, maar het behoud van Grizzled Veterans is wel fijn natuurlijk. Maar als de rest het echter niet goed vind, vind ik het geen probleem om dan ook helemaal opnieuw te beginnen. Maarja jij bent te campaign master (toch?) dus jou wil is wet... :P
Thought of the Day: A good soldier obeys without question. A good officer commands without doubt.
Avatar gebruiker
MisterDutch
Favourite High Elf of the Week
 
Berichten: 50
Geregistreerd op: 14 maart 2006 15:38
Woonplaats: Bemmel

Berichtdoor Taurgle » 17 jun 2007 15:30

[quote="MisterDutch"]
Als ik gewoon zou mogen veranderen van leger met behoud van de 2 dingen die ik erbij had, zou dat wel fijn zijn. heb alleen nog niet geneog modellen om dan ook die 3e troop choice te kunnen vervullen, maar het behoud van Grizzled Veterans is wel fijn natuurlijk.

Och, ik heb ook nog niet genoeg modellen om mijn extra FOC slots op te vullen.
Misschien dat ik een extra troops erbij koop, ware het niet dat ik eerst een degelijk chaos leger wil hebben verzameld :P .
Mijn Tau hebben voorlopig voldoende om effectief te zijn, dus ik zal enige tijd wachten met het uitbreiden van hun eenheden.
Taurgle
 


Keer terug naar 40K campaign 2007

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

cron