Hordes of Chaos Fantasy Battle

Hou hier een "dagboek" bij van de vordering van je leger. En Frank, jij mag je dagboek "Kitty" noemen. Of post handige hobby-tips. Of spam, maar dat wordt dan weer naar het Café verplaatst. Foei!

Moderators: Beastherder, Skevan

Berichtdoor Rudi XXL » 01 jul 2008 17:46

Vraagje Atze:

Als je je hero puur gebruikt op ani magic, waarom maak je hem dan level 2 ? Hij levert op level 1 en 2 toch maar 1 dispell dice op. De 35 punten kan je dan gebruiken voor command upgrades voor je beastherd of iets anders....
Never use the term: I just need a 2 or more to...
Avatar gebruiker
Rudi XXL
Difficult terrain made from cork
 
Berichten: 354
Geregistreerd op: 15 maart 2006 21:33
Woonplaats: This is Terra ! [300 rip off]

Berichtdoor Atze » 01 jul 2008 18:05

Dat was de oude legerlijst nog, ik moet nog een keer m'n nieuwe op de site zetten in verband met die nieuwe Mortal lijst.

Oh dat wist ik niet, ik moet toch echt een keer het grote rode boek door gaan lezen...
Legers die ik speel: nog te bepalen...
Avatar gebruiker
Atze
Halfling disguised as Tzeentch
 
Berichten: 234
Geregistreerd op: 15 okt 2006 14:03
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor Atze » 22 dec 2008 10:55

Lang niks meer gebeurd...

Het nieuwe Army book is uit, ook al weer een tijdje geleden, maar nu het ook nog eens kerstvakantie is ga ik maar weer beginnen ^_^

Nu heb ik gelijk een vraagje: Hoe kun je het beste je unit Marauder Horsemen aankleden? Er is nogal veel keuze dus wat tips zouden welkom zijn :)

Om even een beeld te geven van wat er wél gebeurd is in die lange lange tijd: Het wordt toch Nurgle, en het kleurenschema is bepaald ^_^
Legers die ik speel: nog te bepalen...
Avatar gebruiker
Atze
Halfling disguised as Tzeentch
 
Berichten: 234
Geregistreerd op: 15 okt 2006 14:03
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor Squiggoth » 22 dec 2008 11:12

[quote="Atze"]Nu heb ik gelijk een vraagje: Hoe kun je het beste je unit Marauder Horsemen aankleden? Er is nogal veel keuze dus wat tips zouden welkom zijn :)

Om even een beeld te geven van wat er wél gebeurd is in die lange lange tijd: Het wordt toch Nurgle, en het kleurenschema is bepaald ^_^


Yay Nurgle! Verstand komt met de jaren ... :P

Marauder Horsies:
5 stuks met flails en een musician, klaar! Da's alles wat je nodig hebt .... spotgoedkope wegwerpunit die prima in staat is om kleine units (detachments/war machines/skinks/Ogres etc.) op te ruimen. :)

Chieftains en Standard Bearers zijn zonde van je punten op Horsemen dus die kun je thuis laten ... die geven alleen maar meer Victory Points aan je tegenstander.

Eventueel kun je ze een Mark of Nurgle geven, maar als ik me niet vergis heb je in het nieuwe boek maar één waarde voor een Mark ongeacht op wat voor unit je 'm plakt (prutsboek :p) en ik weet niet echt of Nurgle z'n punten waard is op 5 paardjes ... die -1 To Hit is op zich wel erg handig maar Marauder Horsemen blijven een glazen kanon ongeacht hoeveel punten je besteed aan marks en armour/shields.

Frank en Chaim komen straks wellicht even langs om te roepen dat throwing axes danwel spears&shields beter zijn. ;)
Squiggoth
 

Berichtdoor drava » 23 dec 2008 00:50

Frank en Chaim komen straks wellicht even langs om te roepen dat throwing axes danwel spears&shields beter zijn.


En langs kwam de Chaim :P.

Van de 3 vind ik throwing axes de beste optie. Al kies ik er tegenwoordig eigenlijk voor om alleen flails en een muscian in te zetten. Spears zie ik niet echt het nut van in. Omdat je daar alleen op de charge wat aan hebt en dan maar een +1 bonus tegenover flails waarvan je een +2 bonus krijgt zowel op de charge als dat je gecharged wordt. Shields nam ik weleens omdat ik 10 punten over had. Maar met de nieuwe lijst zijn er ook wat interessantere goedkope magic items gekomen en kun je die punten vaak beter besteden.
They drown them in that shit

Zou ik daar extra knoflooksaus bij mogen?
Legers die ik speel: WHFB: Orcs & Goblins, Chaos Warriors en Vampire Counts 40K: Space Marines.
Avatar gebruiker
drava
BOFH
 
Berichten: 570
Geregistreerd op: 15 maart 2006 23:37
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor Atze » 10 jan 2009 18:48

Na een beetje gepuzzle ben ik op de volgend lijst uitgekomen, commentaar is gewoon welkom :)

Heroes
-Exalted Hero 110
Filth Mace 35
Favour of the Gods 5
Shield 5
Nurgle 20

-Sorcerer 85
Nurgle 20
2 Dispell Scrolls 50

Core
-20 Marauders of Chaos 80
Nurgle 30
Shields 20
Light Armour 20
Full Command 20

-5 Marauder Horsemen 65
Flails 10
Musician 6
Throwing Spears 5 (khad 5 punten over en geen plaatsen voor magic items_

Specials
-3 Dragon Ogres 195 (eindelijk :D )
Great Weapons 36

-8 Chosen of Chaos 144
Nurgle 30
Shields 8

Totaal 999 punten

Ik heb eerst gekeken wat ik toch wel nodig vond en daarna de dragon ogres en chosen erbij omdat ik die gewoon vet vindt :)
Legers die ik speel: nog te bepalen...
Avatar gebruiker
Atze
Halfling disguised as Tzeentch
 
Berichten: 234
Geregistreerd op: 15 okt 2006 14:03
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor MisterDutch » 10 jan 2009 21:56

Klinkt als een leuk leger, cool om tegen te spelen en ook cool om te zien lijkt mij.

Misschien alleen een beetje... klein leger? Ik denk dat 2 characters in 1000 punten allicht een beetje veel is.

Succes er mee :D
Thought of the Day: A good soldier obeys without question. A good officer commands without doubt.
Avatar gebruiker
MisterDutch
Favourite High Elf of the Week
 
Berichten: 50
Geregistreerd op: 14 maart 2006 15:38
Woonplaats: Bemmel

Berichtdoor TROLL » 11 jan 2009 11:39

2 characters in 1000pts is voor chaos idd duur, maar om toch een beetje magic defense te hebben heeft hij het wel nodig, jammer genoeg :)

verder is het een hele leuke lijst, ik zou graag keer tegen deze lijst spelen ^_^ (ja dat is een uitdaging :P )
Legers die ik speel: WHFB: Hordes of chaos, WH40K: Space Wolves, Fallout Wasteland warfare, StarWars Legion: Seperatists, AoS: KruleBoyz
Avatar gebruiker
TROLL
Bandana Waddle Dee
 
Berichten: 1196
Geregistreerd op: 22 maart 2007 18:21
Woonplaats: Limbo

Berichtdoor Atze » 11 jan 2009 12:57

Als de lijst niet gaat werken pas ik'm gewoon aan, zo leer je wat wel en wat niet werkt ^_^

Woehoe, 2 uitdagingen, vet :)
Na als het goed is ben ik er donderdag, dus iemand zin om een battle te doen? Regels moeten nog steeds wel uitgelegd worden ;)
Legers die ik speel: nog te bepalen...
Avatar gebruiker
Atze
Halfling disguised as Tzeentch
 
Berichten: 234
Geregistreerd op: 15 okt 2006 14:03
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor TROLL » 11 jan 2009 21:17

ik heb volgende week al een 40K battle. maar de week erop graag ^_^
Legers die ik speel: WHFB: Hordes of chaos, WH40K: Space Wolves, Fallout Wasteland warfare, StarWars Legion: Seperatists, AoS: KruleBoyz
Avatar gebruiker
TROLL
Bandana Waddle Dee
 
Berichten: 1196
Geregistreerd op: 22 maart 2007 18:21
Woonplaats: Limbo

VorigeVolgende

Keer terug naar Hive Novio Blogs

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten

cron