Amran's Terrain Blog

Hou hier een "dagboek" bij van de vordering van je leger. En Frank, jij mag je dagboek "Kitty" noemen. Of post handige hobby-tips. Of spam, maar dat wordt dan weer naar het Café verplaatst. Foei!

Moderators: Beastherder, Skevan

Amran's Terrain Blog

Berichtdoor Amran » 04 jun 2020 11:12

Welkom!

In deze blog wil mijn werken aan terrein met jullie delen. Ik leid een roleplaying campaign, en merk dat ik meer en meer het terrein van enorm belang vind. Een tafel met een kleed erop en verder enkel mooie miniatures is maar zo half. Daarom dus deze blog, ter inspiratie van mezelf en wie weet ook anderen.

Het eerste project waar ik over wil bloggen is een soort kloostertuin. In 'the lore' van mijn RPG wereld zijn er zogeheten Devoteries, waar men religieuze praktijken verricht voor de goden. De inspiratie is zeker een klooster, in het bijzonder de tuinen die je kan vinden op de binnenplaatsen, alleen is de vorm in plaats van een rechthoek een drietal overlappende cirkels (het heilig symbool van de de Devoteries).

Lore daargelaten, begon ik met wat stenen uit foam snijden met een hot-wire cutter.

Afbeelding

Vervolgens sneed ik uit een stuk de bogen van de drie ingangen, en gebruikte ik het 'potlood' van de wire cutter om groeven te maken.

Afbeelding

Het eerste wat op de basis gelijmd werd (door middel van een glue gun) waren de poorten.
Je ziet allerlei geometrie op de basis. Ik tekende eerst een gelijkhoekige driehoek, met rechte lijnen vanuit het midden van elke zijde, zodat ik het middelpunt wist.
Vanuit het middelpunt van elke zijde tekende ik een halve cirkel met de straal van de helft van de zijde. Dit zorgt voor het overlappen van de cirkels zonder al te veel ongewikkel rekenen.
Tot slot gaf ik aan waar de grindpaden gaan komen, alsook het ronde pleintje in het midden.

Afbeelding

De volgende stap was het een voor een bijvormen en plaatsen van de stenen.
Dit was nog een aardig werk, aangezien ik de muur toch een redelijk 'professioneel' uiterlijk wilde geven.

Afbeelding

Maar wie doorgaat maakt het af: hier is de 'tuin' tot dusver!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wat er nog komen gaat: schilderen van de muren en het plaatsen van het zand, gras, grind, heggen en de bloemen!
Geen schrift onder je bericht, dat is geen gezicht.
Legers die ik speel: In ontwikkeling (vroeger Ogre Kingdoms, Empire en Daemons of Chaos)
Avatar gebruiker
Amran
A Bray-shaman with the niftiest pigtails
 
Berichten: 174
Geregistreerd op: 18 nov 2018 01:53

Re: Amran's Terrain Blog

Berichtdoor Bobske » 04 jun 2020 13:00

:tu:
Top!, kan het ook van milieuvriendelijk materiaal?
Foam is zo'n troep. :yes:
Gewoon om je aan het denken te zetten. ^_^
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

#hobbybutterfly :panic:
Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids & Primaris Space Marines, Shadow War Armageddon: Tyranids
Avatar gebruiker
Bobske
BOFH
 
Berichten: 3912
Geregistreerd op: 12 maart 2006 15:09
Woonplaats: Nijmegen, Holland

Re: Amran's Terrain Blog

Berichtdoor kingjayko » 04 jun 2020 13:37

Ziet er top uit Erwin, heel tof wat je allemaal kunt doen met een foamcutter en wat foam. :thumbup: Ik zou wel nog even met een schuurpapiertje langs de randen gaan, want nu zien de stenen er wel erg nieuw uit... :huh:


:tu:
Top!, kan het ook van milieuvriendelijk materiaal?
Foam is zo'n troep. :yes:
Gewoon om je aan het denken te zetten. ^_^


Styrofoam is inderdaad niet het meest 'groene' spul, maar ik moet zeggen dat het hier beter benut wordt dan bijvoorbeeld als verpakkingsmateriaal dat meteen wordt weggegooid. Hier heeft het (hopelijk) nog een lang leven in de collectie van Erwin. :)
"Tuurlijk ga ik dat leger ooit een keer afmaken. Ooit." Geschilderde modelletjes in 2021: 43! Toch nog iets hè.
Legers die ik speel: AoS (Nighthaunt, Nurgle) , 40k (Custodes, Death Guard + Nurgle), FoW (Desert Rats) en nog vanalles
Avatar gebruiker
kingjayko
Hot Altdorfer rat on a stick, 1 shilling
 
Berichten: 324
Geregistreerd op: 19 maart 2019 12:01

Re: Amran's Terrain Blog

Berichtdoor Rianne327 » 04 jun 2020 18:01

Super vet Erwin! Je heuvel zag er ook al zo tof uit. Goeie scenery verbetert iedere potje.
#KampfSchwester
Legers die ik speel: Stormcast Eternals, Hosts of Slaanesh, Disciples of Tzeentch, Dead of Dunharrow, Rohan
Avatar gebruiker
Rianne327
Conservative Tzeentch worshipper
 
Berichten: 101
Geregistreerd op: 04 jan 2019 20:54
Woonplaats: Nijmegen

Re: Amran's Terrain Blog

Berichtdoor Beastherder » 04 jun 2020 21:18

Nice :tu:

Door het op te bouwen uit individuele stenen maak je het jezelf niet makkelijk, maar het geeft een mooie structuur aan het geheel.
Alvast benieuwd naar de verdere aankleding.
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6123
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Amran's Terrain Blog

Berichtdoor Guy » 05 jun 2020 15:34

Mooi project Erwin :tu:


Top!, kan het ook van milieuvriendelijk materiaal?
Foam is zo'n troep. :yes:
Gewoon om je aan het denken te zetten. ^_^


Goede insteek; heb je suggesties? Gips zou een optie kunnen zijn (Hirst Moulds is 't eerste wat in me opkomt). Nadeel daarvan is wel 't gewicht en de breekbaarheid.
Houten blokjes zou ook kunnen, maar qua textuur is wellicht niet wat je zoekt. Foam op deze manier gebruiken wel dat je weinig afval hebt doordat je juist de kleine
stukjes gebruikt.
Là a'bhlàir's math na càirdean
Legers die ik speel: Guild Ball, Flames of War, Team Yankee, Kill Team, Wolsung, Saga
Avatar gebruiker
Guy
BOFH
 
Berichten: 1057
Geregistreerd op: 01 sep 2006 19:10
Woonplaats: Nijmegen


Keer terug naar Hive Novio Blogs

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten

cron