Guy's schilderblog

Hou hier een "dagboek" bij van de vordering van je leger. En Frank, jij mag je dagboek "Kitty" noemen. Of post handige hobby-tips. Of spam, maar dat wordt dan weer naar het Café verplaatst. Foei!

Moderators: Beastherder, Skevan

Re: Guy's schilderblog

Berichtdoor Rensdyr » 19 mei 2021 07:41

Ziet er geweldig uit! :thumbup:
Ben ook erg benieuwd hoe het speelt.
Everything in war is very simple. But the simplest thing is difficult.
Legers die ik speel: Napoleonics, Saga, Guild Ball, Bushido, WO2
Avatar gebruiker
Rensdyr
Loaded dice
 
Berichten: 265
Geregistreerd op: 08 sep 2008 14:42
Woonplaats: Nijmegen

Re: Guy's schilderblog

Berichtdoor Beastherder » 19 mei 2021 09:41

Ah, de Battle of the Boyne.
De reden dat ze in Noord-Ierland nog steeds die Oranjemarsen hebben om ieder jaar wat olie op het vuur te gooien met de spanningen daar :roll:

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Misschien wel de meest langdurige impact van 'onze Willem'


Een heel interessant stuk geschiedenis, maar heeft mij nooit zo getrokken om te wargamen.

Ik kan niet ontkennen dat het er heel indrukwekkend uit ziet :thumbup:

Met een term als 'Jacobieten' ben ik natuurlijk wel teleurgesteld door het gebrek aan kilt-dragende, claymore zwaaiende Schotten :wink:
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6124
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Guy's schilderblog

Berichtdoor Guy » 19 mei 2021 12:08

Dank voor de respons gentlemen :D
@Frank; de oranjemarsen hebben hun oorsprong inderdaad in die periode (en rond 12 juli herdenken ze inderdaad The Battle of the Boyne). Waar het nu vooral wordt gezien als protestanten vs katholieken, was de realiteit in de 17e eeuw wat ingewikkelder. Godsdienst speelde inderdaad een rol, daarnaast was er echter nog een fijnmazig web van familiebanden, politieke machtsverhoudingen en onderlinge afhankelijkheden.
De geschiedenis van de laat 17e eeuw vind ik ook erg interessant; er wordt door staatshoofden geschaakt op meerdere borden tegelijk en er zijn een hoop interessante verbanden tussen lokale schermutselingen en het grote geheel. Als James II bijvoorbeeld gewonnen had bij de Boyne was er een redelijk kans geweest dat wij in Nijmegen nu Frans gesproken hadden :o

Wat mannen met kilts en claymores betreft, de Battle of Killiecrankie staat op de to do list :grijns:
Là a'bhlàir's math na càirdean
Legers die ik speel: Guild Ball, Flames of War, Team Yankee, Kill Team, Wolsung, Saga
Avatar gebruiker
Guy
BOFH
 
Berichten: 1057
Geregistreerd op: 01 sep 2006 19:10
Woonplaats: Nijmegen

Re: Guy's schilderblog

Berichtdoor Amran » 19 mei 2021 12:48

Prachtige modellen Guy!
Een beetje vaderlandse liefde heb ik altijd wel als ik dit soort legers zie :wub:
Geen schrift onder je bericht, dat is geen gezicht.
Legers die ik speel: In ontwikkeling (vroeger Ogre Kingdoms, Empire en Daemons of Chaos)
Avatar gebruiker
Amran
A Bray-shaman with the niftiest pigtails
 
Berichten: 174
Geregistreerd op: 18 nov 2018 01:53

Re: Guy's schilderblog

Berichtdoor Beastherder » 19 mei 2021 13:54

Een beetje vaderlandse liefde heb ik altijd wel als ik dit soort legers zie :wub:


De liefde voor ons Oranje koningshuis is in sommige delen van Noord-Ierland nog groter als hier :wink:

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Zouden ze daar dan ook supporter zijn van het Nederlandse voetbal team? :hup:


@Guy
Ja, het was een vreselijk complexe periode.
Echt iedereen had wel ruzie met elkaar
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6124
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Guy's schilderblog

Berichtdoor Johan » 21 mei 2021 08:18

[quote="Guy"]Waar het nu vooral wordt gezien als protestanten vs katholieken, was de realiteit in de 17e eeuw wat ingewikkelder. Godsdienst speelde inderdaad een rol, daarnaast was er echter nog een fijnmazig [/quote]

Ik ben hier ooit eens een gesprek over begonnen met mijn tante, woonachtig in Antrim (met man en 3 kids) Ik kreeg direct ruzie!! :laugh: Veel mensen daar zien het ook echt als "protestant" v.s. "katholiek". Maar je gaat mij niet wijs maken dat er niet op zijn minst een paar katholieken aan de kant van onze "Billy" meevochten. (zij het met wat motivatie in de vorm van coins) en wat belanghebbende protestanten aan de kant van James II.

Wat je zegt Guy, religie is echt wel een factor in het verhaal. Maar eigenlijk nooit het hele eieren eten. En dat is tot op de dag van vandaag nog zo denk ik. :x
If you are going through hell, keep going.

"w. churchill"
Legers die ik speel: FOW: Duitsers (Grenadiers en Panzer), Amerikanen (3rd Armoured), Britten. Team Yankee: WarPact forces, Soviets, Britten, Amerikanen en Israeliers, SAGA Normandiërs, Anglo Danes, Anglo Saxons en Ieren
Avatar gebruiker
Johan
Nurgle in a petticoat
 
Berichten: 589
Geregistreerd op: 04 jan 2012 14:09
Woonplaats: Nijmegen

Re: Guy's schilderblog

Berichtdoor Guy » 21 mei 2021 09:02

@Johan: helemaal mee eens :tu:
Là a'bhlàir's math na càirdean
Legers die ik speel: Guild Ball, Flames of War, Team Yankee, Kill Team, Wolsung, Saga
Avatar gebruiker
Guy
BOFH
 
Berichten: 1057
Geregistreerd op: 01 sep 2006 19:10
Woonplaats: Nijmegen

Re: Guy's schilderblog

Berichtdoor Beastherder » 21 mei 2021 12:48

Volle documentaire over 'onze Willem' en zijn glorieuze revolutie, voor wie meer wil weten.



(Dat witte paard van de muurtekeningen is schijnbaar historisch correct :rohan: :D )
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6124
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Guy's schilderblog

Berichtdoor Guy » 21 mei 2021 17:15

Bedankt voor de link Frank :thumbup:
Là a'bhlàir's math na càirdean
Legers die ik speel: Guild Ball, Flames of War, Team Yankee, Kill Team, Wolsung, Saga
Avatar gebruiker
Guy
BOFH
 
Berichten: 1057
Geregistreerd op: 01 sep 2006 19:10
Woonplaats: Nijmegen

Re: Guy's schilderblog

Berichtdoor Rensdyr » 07 jun 2021 09:28

Eerste battles met de geschilderde legers gespeeld. Twee keer het zelfde scenario met uiteenlopende resultaten, was een leuke setup om het spel te leren kennen!

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.
Everything in war is very simple. But the simplest thing is difficult.
Legers die ik speel: Napoleonics, Saga, Guild Ball, Bushido, WO2
Avatar gebruiker
Rensdyr
Loaded dice
 
Berichten: 265
Geregistreerd op: 08 sep 2008 14:42
Woonplaats: Nijmegen

VorigeVolgende

Keer terug naar Hive Novio Blogs

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten

cron