Polecats, the toughest gang in town!

Hou hier een "dagboek" bij van de vordering van je leger. En Frank, jij mag je dagboek "Kitty" noemen. Of post handige hobby-tips. Of spam, maar dat wordt dan weer naar het Café verplaatst. Foei!

Moderators: Beastherder, Skevan

Polecats, the toughest gang in town!

Berichtdoor Caladai Doomblade » 29 maart 2019 10:02

Toch maar even een apart topicje voor mijn Necromunda gang, om mijn vorderingen een beetje bij te houden en te kunnen lallen over welke fantastische dingen ze nu weer gedaan hebben!

Eerste battle was tegen de My Little Pony's van Frank V (of hoe ze ook mogen heten). Een halve victory / draw. Beetje raar einde aan de battle, we hebben wat dingen verkeerd gedaan. Ik sneak naar voren om zijn sentries te overvallen maar als mijn leider zijn plasma pistol in close combat afschiet weten de Eschers al snel dat er iets aan de hand is. Daarna volgt een enorme shoot-out, waarbij we allebei nog maar 2 man op het veld hebben maar ik wel mijn objective gesloopt heb. Frank V rent weg, maar ik zou anders ook gevlucht zijn. Dus een halve victory voor mij, maar geen territory.

Tweede battle tegen de bouwvakkers van Simon. Een leuke shoot-out, maar ik weet geen schade te doen en de bouwvakkers wel, dus ik druip al snel af.

Derde battle tegen de 4-armige zeloten van Bobske, in de tunnels deze keer. Bobske verschuilt zich achter 2 traps, maar ik weet toch een paar schoten te raken en zijn Magus en Flamer-dude uit te schakelen alvorens Bobske besluit te vluchten. Win, en een Workshop hou ik er aan over.

Vierde battle tegen Frank V (weer), in de tunnels. Een drukke shoot out op short range met een paar snelle close combats, maar uiteindelijk gaan de dobbels voornamelijk mijn kant uit en vluchten de Eschers. Ik hou er 2 zieken en een corpse-farm aan over.
Do you know what the chain of command is? It's the chain I go get and beat you with till you understand who's in command ~Jayne

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~Churchill
Legers die ik speel: Dark Angels, IG: Jantine Patricians, Thousand Sons High Elves. Dreadball. FOW: Germans & Polish. Mordheim Skaven. Necromunda Orlocks. Shadespire Reavers & Orruks
Caladai Doomblade
BOFH
 
Berichten: 2677
Geregistreerd op: 14 maart 2006 10:12
Woonplaats: A bridge too far...

Re: Polecats, the toughest gang in town!

Berichtdoor Caladai Doomblade » 01 apr 2019 12:18

Game tegen Bob's cult:

Het kon ook niet een keertje goed gaan, dacht Steve Solo bij zichzelf. Het was te mooi geweest als hij de enige was die gehoord had over die munitie fabrikant in de tunnels onder Hive Novio. Goed, dan maar wat meer moeite er in steken, maar die munitie hebben we hard nodig. Sweet en Marruk proberen een tunnel aan de rechterzijde, terwijl Yves en Boomer de linkerkant pakken. De voetstappen die ze hoorden moeten wel van een andere gang zijn geweest, maar waar zijn ze? Achter die dichte schuifdeur?

Marruk rent naar voren met Sweet, wapens in de aanslag en de schuifdeur onder shot. Van de andere kant klinkt geweervuur, gevolgd door de karakteristieke geluiden van een bolter. Boomer heeft iets gezien. Pete gooit de schuifdeur open, en in het duister zijn de schimmen van tegenstanders te zien. Maar belangrijker is wat er achter de schuifdeur staat. Op borsthoogte, de bioscanner duidelijk zichtbaar, staat een enorme bom. Iemand die snel door de deur was gerend was hartstikke dood geweest! Direct breekt er een vuurgevecht uit, en aan de schreeuwen te horen hebben de Polecats een paar hits gescoord.

Steve, Rubba, Sweet en Marruk trekken naar rechts om een betere hoek te krijgen, maar dan komt er uit de duisternis een tegenstander opzetten. Pas op! Schreeuwt Rubba nog, maar het is al te laat. Met een WHOOOOOSH schieten de vlammen uit de vlammenwerper en alle vier worden zo door het vuur omgeven. De vlammenzee raakt de bom ook en die gaat af met een machtig gesiss van een melta-charge. Gelukkig is niemand heel dichtbij, maar het slaat een groot gat in de grond. Steve en Rubba komen bij de vlammenaanval er licht vanaf, Sweet heeft een aardige brandwond en Marruk ligt brandend op de grond te rollen. Steven en Rubba stappen naar voren, op wraak belust. Rubba neemt de vlammenwerper onder vuur en maait die neer, waarna Sweet naar voren stormt en met zijn chainsword het karwei afmaakt. Steve ziet uit de shaduwen een grotesk figuur opdoemen, met een vreemd vergrote schedel en een duister licht in de ogen. Instinctief vuurt Steve zijn boltgun af. Full-auto, de hele clip gaat er doorheen. Maar het resultaat is er als de Magus onder de mini-explosies in elkaar stort. Verder in de duisternis schieten schimmen naar voren die zich met het lichaam van de magus uit de voeten maken.

Terwijl Marruk sip naar zijn aangebrande kleding kijkt hergroeperen de Polecats zich. De weg naar de munitie workshop is vrij. Net op tijd, want de kogels begonnen echt op te raken.
Do you know what the chain of command is? It's the chain I go get and beat you with till you understand who's in command ~Jayne

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~Churchill
Legers die ik speel: Dark Angels, IG: Jantine Patricians, Thousand Sons High Elves. Dreadball. FOW: Germans & Polish. Mordheim Skaven. Necromunda Orlocks. Shadespire Reavers & Orruks
Caladai Doomblade
BOFH
 
Berichten: 2677
Geregistreerd op: 14 maart 2006 10:12
Woonplaats: A bridge too far...

Re: Polecats, the toughest gang in town!

Berichtdoor henerius » 01 apr 2019 16:04

Misschien dat je het wat versier met foto's?
Don't cry because it's over, smile because it happened.
Legers die ik speel: diverse
Avatar gebruiker
henerius
Mastah
 
Berichten: 1511
Geregistreerd op: 12 maart 2006 20:45
Woonplaats: Wijchen

Re: Polecats, the toughest gang in town!

Berichtdoor Caladai Doomblade » 03 apr 2019 12:29

Helaas, geen foto's gemaakt tijdens deze battles. Ik neem me wel vaker voor om foto's te maken, maar meestal vergeet ik het in het strijdgewoel :grijns:
Do you know what the chain of command is? It's the chain I go get and beat you with till you understand who's in command ~Jayne

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~Churchill
Legers die ik speel: Dark Angels, IG: Jantine Patricians, Thousand Sons High Elves. Dreadball. FOW: Germans & Polish. Mordheim Skaven. Necromunda Orlocks. Shadespire Reavers & Orruks
Caladai Doomblade
BOFH
 
Berichten: 2677
Geregistreerd op: 14 maart 2006 10:12
Woonplaats: A bridge too far...

Re: Polecats, the toughest gang in town!

Berichtdoor FrankV » 04 apr 2019 08:04

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Laurens tegen Bob afgelopen donderdag
Legers die ik speel: 40K: Orks
FrankV
Jealous Beastlord, banning pigtails
 
Berichten: 181
Geregistreerd op: 08 jul 2017 15:28

Re: Polecats, the toughest gang in town!

Berichtdoor Caladai Doomblade » 05 apr 2019 09:08

Thanks! Gisteren weer vergeten foto's te maken. Was ook niet heel memorabel voor de Polecats...

Tegen Max zijn Van Saars. Sabotage scenario, dus ik had sentries en Max moest een gebouw in het midden van het veld vernietigen. Beurt 1: Max activeert zijn leidergroep, de multi-melta haalt de dichtstbijzijnde sentrie neer en haalt met schot 2 3 wonden van het gebouw af. De plasma cannon blaast nog een champion van zijn voeten.

Ik mag wat terug doen en ik doe het enige wat ik kan om hem tegen te houden, namelijk een smoke grenade op het objective gooien. 2+ to hit, ik mis, en de smoke scattered de verkeerde kant op. :angry: Max schiet met een hot-shot de laatste wond het het objective en heeft al gewonnen voordat mijn reinforcements uberhaubt komen opdagen.

In beurt 2 breng ik mijn reinforcements op tafel, maar Max heeft priority en schiet er 2 dood en 1 gewond. Ik schiet nog terug voor 1 flesh wound en Max blaast zijn eigen ganger op mijn zijn blaze/rad-phage/hot-shot wapen en dan krijg ik de kans om weg te rennen en doe dat graag.

Niet te doen tegen die multi-melta. Ligt niet zozeer aan de Van Saars, maar meer aan de regels voor Blast wapens die veel te makkelijk raken. Korte pot.

Ik ben er wel weer op vooruit gegaan, want iedereen overleeft het (2 champions in recovery is minder leuk) en ik krijg een gratis ganger van mijn settlement :thumbup: Plus wat geld van settlement en fixers, en ik rol EINDELIJK een keer genoeg om rare-rating 10 te mogen kopen. B) En mijn eerste ganger heeft een advancement en is nu iets intelligenter geworden (joepie?) :laugh:

Nieuwe rating 1635
Wealth 1640
Reputation 10
territories: 3
Do you know what the chain of command is? It's the chain I go get and beat you with till you understand who's in command ~Jayne

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~Churchill
Legers die ik speel: Dark Angels, IG: Jantine Patricians, Thousand Sons High Elves. Dreadball. FOW: Germans & Polish. Mordheim Skaven. Necromunda Orlocks. Shadespire Reavers & Orruks
Caladai Doomblade
BOFH
 
Berichten: 2677
Geregistreerd op: 14 maart 2006 10:12
Woonplaats: A bridge too far...

Re: Polecats, the toughest gang in town!

Berichtdoor Caladai Doomblade » 08 apr 2019 10:49

Komende donderdag tegen de Goliaths van Beastherder (geen idee hoe die gang heet, misschien dat we ergens een lijst met gang-namen moeten zetten). Ik ben bang dat het tunnel-werk wordt, zeker met dat close-combat monster van hem en mijn hoge rating. En zelfs in 3D heb ik niet de lange-afstand wapens om hem echt op afstand te houden.


Mijn vorige ervaring met Goliaths was niet zo heel positief, maar ik heb deze keer in ieder geval meer manschappen om wat weerstand te bieden. Ik ga wederom PROBEREN om wat foto's van de actie te maken :whistle:
Do you know what the chain of command is? It's the chain I go get and beat you with till you understand who's in command ~Jayne

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~Churchill
Legers die ik speel: Dark Angels, IG: Jantine Patricians, Thousand Sons High Elves. Dreadball. FOW: Germans & Polish. Mordheim Skaven. Necromunda Orlocks. Shadespire Reavers & Orruks
Caladai Doomblade
BOFH
 
Berichten: 2677
Geregistreerd op: 14 maart 2006 10:12
Woonplaats: A bridge too far...

Re: Polecats, the toughest gang in town!

Berichtdoor henerius » 08 apr 2019 11:49

Ik ga wederom PROBEREN om wat foto's van de actie te maken :whistle:


Dat waarderen we enorm :grijns:
Don't cry because it's over, smile because it happened.
Legers die ik speel: diverse
Avatar gebruiker
henerius
Mastah
 
Berichten: 1511
Geregistreerd op: 12 maart 2006 20:45
Woonplaats: Wijchen

Re: Polecats, the toughest gang in town!

Berichtdoor Caladai Doomblade » 12 apr 2019 13:58

Gisteren tegen de Iron Mongers gespeeld. 5 Iron Mongers tegen 8 Polecats, in de tunnels (tunnel skirmish). Er stond een Refuge Drift op het spel, en de eer. In de tunnels zijn die Goliaths best link, en zeker met de Stim Slugs die Frank heeft kunnen ze opeens ver chargen dus ik wist dat ik moest uitkijken. Mijn voordeel zijn mijn bolters, die tot 12" lekker betrouwbaar zijn en hard schieten.

Hieronder het battlefield, ik zit aan de onderkant en kies de middelste tegel onder als mijn deployment zone, waardoor de Iron Mongers binnen 2" van de bovenste lange zijde moeten neerzetten.

Afbeelding

De Iron Mongers kiezen voor de flank, en de leider en de 2 stimm-slug gebruikers gaan langs de corridor om me te omsingelen.

Afbeelding

Ik open de centrale deur en move naar voren om de Iron Mongers die achterblijven te flanken en maak me klaar om de 3 combat monsters op te vangen met 1 ganger en daarna terug te kunnen schieten.

Afbeelding

Rookgranaten om de centrale deur en rond de flank. Pete keek bovenin om de hoek en werd meteen door een goliath met combat shotgun van zijn voeten geblazen. One down. Ik move met meer mannen over de flank terwijl Yves middenin met zijn bolter de twee gangers dekt die de Goliaths van de flank moeten opvangen. De Iron Mongers op de flank bewegen voorzichtig in positie om een charge om de hoek te kunnen maken.

Afbeelding

De eerste stimm-slug bruut komt de hoek om chargen en doet slechts 1 flesh wound. Dat is een gelukje. De tweede komt daarna dankzij Overseer eerst de hoek om rennen om vervolgens Yves te chargen die links om het hoekje staat te kijken.

Afbeelding

Daarna geen foto's meer gemaakt door de hitte van de strijd. In het kort: Yves gaat meteen neer, maar na een paar schoten schiet mijn leider met zijn plasma pistol de Iron Monger die Yves gedood heeft neer tot serious injured. Rubba flanked boven de 2 goliaths, maar mist zijn 2+ to hit met zijn bolter.

Emilio (onderin in combat) gaat ook liggen nadat er door de deur Iron Monger Bragg komt helpen met slaan, als wraak gooit 'Flash' Gonzo een flash grenade die beide Iron Mongers verblind en hun ready tokens weghaalt (beurt overslaan jongens!). Bovenin probeert Rubba nogmaals een Iron Monger met grenade launcher te bolteren en mist weer zijn 2+ to hit. Ik denk dat Rubba omgekocht is door de Iron Mongers. Dat is pech, maar de Iron Monger die seriously injured is gaat Out of Action aan zijn verwondingen.

Bovenin charged Lunk (Iron Monger) met grenade launcher op Rubba (Polecat), maar hij mist al zijn aanvallen. :laugh: Rubba doet echter slechts een flesh wound terug. De Iron Monger leider die nog helemaal rechts staat gaat terug naar boven om Lunk daar te helpen, maar zodra hij zijn move gedaan heeft komt mijn leider om de hoek zetten bovenin en schiet met zijn bolter de Iron Monger leider neer (serious injury). In de recovery phase bezwijkt ook de Iron Monger leider aan zijn verwondingen (en gaat dood als hij niet naar een dokter wordt gebracht) en is het hoog tijd dat de Iron Mongers vluchten. Echter weet Lunk niet weg te komen bij Rubba en wordt ook nog verwond.

De Polecats hebben na een spannende battle opeens gewonnen, het ging gelijk op maar met een paar rolls, goede rolls van mij, slechte recovery rolls van Frank, is het voorbij. Allebei 3 casualties, maar bij de Polecats is er maar 1 in recovery, bij de Iron Mongers is iedereen in recovery nadat de leider naar de dokter is gebracht. Frank had geluk dat de dokter over zijn hart streek en slechts 30 credits vroeg, maar de Iron Mongers leider houdt er wel een hoofdwond aan over die zijn intelligentie niet ten goede komt.

Het was dus lang een hele leuke battle, tot het geluk de Iron Mongers even in de steek liet. Beste momenten:
Mijn ganger komt de hoek om en wordt meteen doodgeschoten. Dat was vet.
STIMM-SLUG madness: 2 kerels met stimms die om de hoek chargen is eng! en daarna had Frank nog een tactic card om nog een kerel een soort stimm boost te geven die ook nog effe kwam rammen.
Flash grenade was cool. Frank rolde heel slecht, waardoor de granaat heel effectief was! cool om van dit soort speciale granaten te kunnen gebruiken. Flash-bangs for the win! (niet super goed, maar wel cool) B)
Mijn leider heeft me gered. Eerst schiet hij een stimm-slugger met toughness 6 dood met zijn overcharged plasma pistol om vervolgens verder te lopen en met zijn tweede schot van de battle met zijn bolter de Iron Monger leider neer te halen. Geluk, maar ook cool. :worship:

Volgende week geen battle, want ik zit in Spanje, en daarna is het challenge tijd.
Do you know what the chain of command is? It's the chain I go get and beat you with till you understand who's in command ~Jayne

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~Churchill
Legers die ik speel: Dark Angels, IG: Jantine Patricians, Thousand Sons High Elves. Dreadball. FOW: Germans & Polish. Mordheim Skaven. Necromunda Orlocks. Shadespire Reavers & Orruks
Caladai Doomblade
BOFH
 
Berichten: 2677
Geregistreerd op: 14 maart 2006 10:12
Woonplaats: A bridge too far...

Re: Polecats, the toughest gang in town!

Berichtdoor Caladai Doomblade » 20 apr 2019 08:17

Na de break gaan we een nieuwe fase in, en opperhoofd Beastherder heeft iedereen 250 creds kado gedaan plus een territorium. De polecats hebben tunnels gekregen waarmee ik pupkes mag infiltraten. Tempting om dan met het geld al mijn gangers een demo charge te geven of zo, maar dat komt het speelplezier vast niet ten goede. :nono: of een drietal grenade launchers voor mijn gangers. Of een heavy bolter. Nee, al die zooi hoort niet bij een motorbende, je moet het wel op je bike mee kunnen nemen allemaal B)

Na wat gepuzzel wordt het een nieuwe champion, een grenade launcher met frag voor Gonzo, photo goggles voor Rubba en een chainsword. Even wat wapens herverdelen en de Polecats zijn er klaar voor.
Do you know what the chain of command is? It's the chain I go get and beat you with till you understand who's in command ~Jayne

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~Churchill
Legers die ik speel: Dark Angels, IG: Jantine Patricians, Thousand Sons High Elves. Dreadball. FOW: Germans & Polish. Mordheim Skaven. Necromunda Orlocks. Shadespire Reavers & Orruks
Caladai Doomblade
BOFH
 
Berichten: 2677
Geregistreerd op: 14 maart 2006 10:12
Woonplaats: A bridge too far...

Volgende

Keer terug naar Hive Novio Blogs

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Beastherder en 8 gasten