Polecats, the toughest gang in town!

Hou hier een "dagboek" bij van de vordering van je leger. En Frank, jij mag je dagboek "Kitty" noemen. Of post handige hobby-tips. Of spam, maar dat wordt dan weer naar het Café verplaatst. Foei!

Moderators: Beastherder, Skevan

Re: Polecats, the toughest gang in town!

Berichtdoor Caladai Doomblade » 24 mei 2019 13:16

Zeg, noem je mijn goed opgeruimde groep jonge delinquenten nou een bende? :wink:

Tja, 6-6 is een risico. Ik zal er dus volgende keer wel een juve bijrollen maar het zij zo. Ik heb nu effe geen geld voor nog een ganger.
Do you know what the chain of command is? It's the chain I go get and beat you with till you understand who's in command ~Jayne

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~Churchill
Legers die ik speel: Dark Angels, IG: Jantine Patricians, Thousand Sons High Elves. Dreadball. FOW: Germans & Polish. Mordheim Skaven. Necromunda Orlocks. Shadespire Reavers & Orruks
Caladai Doomblade
BOFH
 
Berichten: 2677
Geregistreerd op: 14 maart 2006 10:12
Woonplaats: A bridge too far...

Re: Polecats, the toughest gang in town!

Berichtdoor Caladai Doomblade » 26 mei 2019 15:49

Toch even een verslagje van de strijd tussen Mad Max's Techboys en de Polecats van afgelopen donderdag, het was een enerverende battle.

Missie, Sabotage (objective in het midden dat Max moest vernietigen)
Ik start met 5 sentries op tafel, waarvan 1 met hond. Max start met een hele gang aan de rand.

Max begint niet echt sneaky, want hij schiet meteen zijn multi-melta af waardoor mijn hele gang gealarmeerd wordt. Het schot raakt Darrel en zijn hond Maximillian, maar Max rolt 2 1-en to wound en ik overleef het! Echter mag hij dankzij overseer nog een keer schieten en hij raakt weer en Darrel en hond zijn er aan. De plasma cannon schiet vervolgens op het objective, maar mist (gelukkig)

Dan mag ik. Ik begin met een rookgranaat op het objective te gooien waardoor Max het niet meer kan beschieten en mijn sniper tikt Max zijn leider zodat die pinned is. Dat voorkomt overseer voor de volgende beurt. Dan komen mijn reinforcements, D6 stuks, ik rol 3 en kies mijn leider (met caryatid), mijn heavy bolter en nog een champion. Echter, op een 3+ mag ik ze zelf neerzetten, en Max mag zowel mijn leider als mijn heavy bolter plaatsen. Alleen Rubba mag ik zelf neerzetten. Max plaatst mijn leider en heavy bolter vlak bij elkaar binnen short range van zijn multi-melta en schiet ze direct verrot (ik heb de hele game geen enkele keer priority weten te krijgen). Mijn leider overleeft het dankzij de Caryatid nog even, maar gaat vervolgens neer door de plasma cannon die ook mag schieten. Rubba doet zijn best, maar haalt maar weinig uit.

De rest van de battle verloopt ongeveer zo. Mijn leider wordt, al liggend op de grond, zo'n 4 keer geraakt voordat hij Out of Action gaat. Rubba gaat vrij snel naar 2 flesh wounds maar blijft staan. Hij krijgt hulp van Pete omdat op het moment dat Pete op tafel komt, Max hem mag plaatsen en besluit om Pete naast Rubba te zetten zodat hij ze met zijn plasma cannon in 1 keer kan uitschakelen. Ik kom dan heel goed wel omdat Max zijn plasma cannon 3 keer mag afschieten, maar bij het eerste schot blaast hij op! (overcharge, en dan een AMMO result) waardoor ik opeens 2 levende gangers vlakbij hem heb en zijn plasma cannon weg is.

Mijn grenade launcher weet in de tussentijd een flash grenade te schieten die de Multi-melta verblind, wat me ook weer wat ruimte geeft. Mijn laatste ganger komt opdagen, en ook die mag door Max geplaatst worden, helemaal aan de andere kant van het bord.
Rubba charged een Seriously Injured Van Saar en dood die, maar gaat vervolgens zelf liggen. Pete houdt met zijn combat shotgun een paar Van Saars gepind terwijl Yves met zijn shotgun met executioner shells de Multi-melta uitschakeld.

Max probeert nog met een plasma schot het objective te vernietigen, maar mist en dan ziet het er toch wel slecht uit voor hem, met nog maar 3 man over waarvan er 2 pinned zijn. Hij besluit snel weg te rennen voordat ik ook zijn leider weet te doden.

Resultaat, ik win. Maar niet van harte. Ik had veel pech met reinforcements, ik kreeg geen enkele keer priority en Max zijn heavy weapons hebben me best wat gekost. Ik had dan weer geluk dat zijn plasma cannon ontplofte, dat mijn Flash grenade het zo goed deed, en ik heb geluk dat Max niet is begonnen met het objective slopen, want dan was het direct verloren geweest. Ik ben tijdens de battle mijn leider en 3 champions kwijt geraakt, daarvan is Rubba (mijn meest ervaren ganglid) echt dood (66), mijn leider is in recovery en mijn andere 2 champions hadden veel geluk en zijn slechts lichtgewond gebleden. Max is 2 champions in recovery en 2 gangers met wat injuries, hij had minder geluk met de serious injury rolls.
Do you know what the chain of command is? It's the chain I go get and beat you with till you understand who's in command ~Jayne

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~Churchill
Legers die ik speel: Dark Angels, IG: Jantine Patricians, Thousand Sons High Elves. Dreadball. FOW: Germans & Polish. Mordheim Skaven. Necromunda Orlocks. Shadespire Reavers & Orruks
Caladai Doomblade
BOFH
 
Berichten: 2677
Geregistreerd op: 14 maart 2006 10:12
Woonplaats: A bridge too far...

Vorige

Keer terug naar Hive Novio Blogs

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten