Rick's blog

Hou hier een "dagboek" bij van de vordering van je leger. En Frank, jij mag je dagboek "Kitty" noemen. Of post handige hobby-tips. Of spam, maar dat wordt dan weer naar het Café verplaatst. Foei!

Moderators: Beastherder, Skevan

Rick's blog

Berichtdoor Rick » 26 maart 2019 17:14

Ja, het is tijd dat ook ik een blog ga beginnen over mijn schilderwerk. Zoals de meesten weten schilder ik niet heel vaak en is plastic grijs de meest voorkomende kleur van mijn legers, warbands en guilds.

Dus om te beginnen wordt het tijd dat mijn Necromunda gang geschilderd wordt. Aangezien ik even wat schilder oefening kon gebruiken en ik geen ervaring had met huidskleur schilderen, heb ik maar even twee kleine test gevallen gemaakt qua huidskleur.

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Zelf ben ik er tevrede over, maar ik ben wel benieuwd wat jullie ervan vinden.
Legers die ik speel: 2000pts Tau Empire, Wild West Exodus: The Union, Holy order of men & The Watchers
Avatar gebruiker
Rick
Hot Altdorfer rat on a stick, 1 shilling
 
Berichten: 313
Geregistreerd op: 08 maart 2010 20:20
Woonplaats: Nijmegen

Re: Rick's blog

Berichtdoor Bobske » 26 maart 2019 17:38

ziet er puik uit Rick, moet je vaker doen :D
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

#hobbybutterfly :panic:
Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids & Primaris Space Marines, Shadow War Armageddon: Tyranids
Avatar gebruiker
Bobske
BOFH
 
Berichten: 3914
Geregistreerd op: 12 maart 2006 15:09
Woonplaats: Nijmegen, Holland

Re: Rick's blog

Berichtdoor Guy » 26 maart 2019 20:20

Goed bezig Rick, keep up the good work!
Là a'bhlàir's math na càirdean
Legers die ik speel: Guild Ball, Flames of War, Team Yankee, Kill Team, Wolsung, Saga
Avatar gebruiker
Guy
BOFH
 
Berichten: 1057
Geregistreerd op: 01 sep 2006 19:10
Woonplaats: Nijmegen

Re: Rick's blog

Berichtdoor henerius » 26 maart 2019 21:29

Ik vind het er goed uitzien.

Een kanttekening. De linkse meneer met lichte huid heeft wel erg groot contrast van huid. Pak de highlight kleur van rechts als de basis voor de kleur links. De overgang is dan milder en dat ziet er nog beter uit.
Don't cry because it's over, smile because it happened.
Legers die ik speel: diverse
Avatar gebruiker
henerius
Mastah
 
Berichten: 1511
Geregistreerd op: 12 maart 2006 20:45
Woonplaats: Wijchen

Re: Rick's blog

Berichtdoor Beastherder » 27 maart 2019 09:54

Ziet er prima uit :tu:

Contrast van de meneer links met de lichtere huid is idd wel erg groot, maar dat is een schilderstijl die je vaker ziet.
Ik zou het zelf wat afzwakken, maar als jij het goed vind ga je gang.

Het is voor Necromunda, waar de gemiddelde ganger nooit de zon ziet, dus ik zou zelf sowieso voor de lichtere huidskleur gaan dan de bruinere rechts.
Maar mischien is een zonnebank wel een blessing van Tzeentch :Tzeentch: :wink:



Ander klein detail: de tepels van vooral het lichtere linker model zijn erg licht, tot aan de hoogste highlight.
Dat is wat onnatuurlijk. Tepels zijn donkerder dan de omliggende huid, niet lichter.
Niet mee-highlighten met de laatste 1 of 2 stappen is waarschijnlijk al voldoende.

(Hoe veel donkerder tepels zijn in contrast met de rest van de huid is erg variabel. Het internet staat vol met uitgebreid research materiaal om dat te onderzoeken :whistle: )
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6124
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen


Keer terug naar Hive Novio Blogs

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten