Piraten, eilanden en schepen

Hou hier een "dagboek" bij van de vordering van je leger. En Frank, jij mag je dagboek "Kitty" noemen. Of post handige hobby-tips. Of spam, maar dat wordt dan weer naar het Café verplaatst. Foei!

Moderators: Beastherder, Skevan

Piraten, eilanden en schepen

Berichtdoor henerius » 04 jan 2015 00:07

Ik ben begonnen met het verzamelen van spelregels voor spelletjes met scheepjes. Één daarvan is warhammer historical: "Legends of the high seas" En dus ben ik op zoek gegaan naar bootjes voor dit spelletje.

Daarbij kwam ik uit bij een paar schepen van slechts 185pond (210 euro ofzo vermoed ik) en dan had ik 3 bootjes waarvan er één niet te gebruiken zou zijn... tjuu!

Dus ben ik op zoek gegaan over de verschillende fora heen naar bruikbare alternatieven. Zo ben ik aan houten puzzles gekomen. Hoewel ze in eerste instantie groter leken dan ze in werkelijkheid waren heb ik nu dus een paar speelbare bootjes.
Afbeelding
Afbeelding

Wip foto van de Golden Hind, de triplex mast heb ik vervangen met ronde die ik in een plank op de bodem van het model vast heb gezet.
Afbeelding
Hier goed zichtbaar de kleine ruimte aan boord van het scheepje. Al met al zal er ruimte aan boord zijn voor 10 a 12 mannetjes.
Afbeelding

Aangezien het spelletje gespeeld word als mordheim kun je er met een kleine crew makkelijk een paar potjes spelen. begin is er...
Laatst bijgewerkt door henerius op 16 maart 2018 18:20, in het totaal 2 keer bewerkt
Don't cry because it's over, smile because it happened.
Legers die ik speel: diverse
Avatar gebruiker
henerius
Mastah
 
Berichten: 1511
Geregistreerd op: 12 maart 2006 20:45
Woonplaats: Wijchen

Re: Piraten, eilanden en schepen

Berichtdoor henerius » 04 jan 2015 00:13

Nog een paar details te gaan.
Afbeelding
Het schip met gemagnetiseerde zeilen (ik heb gelezen dat het klote is om de zeilen vast te maken. je kunt dan slecht bij de modellen. Dus zie ik de schepen maar als beweegbare scenery en zorg ik er maar voor dat ik makkelijk bij alle modellen kan. dus zeilen eraf, modellekes verzetten en zeilen weer terug...)
Afbeelding
Afbeelding
Dit schip staat momenteel in de scheepswerf te wachten op kanonnetjes.
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door henerius op 16 maart 2018 18:21, in het totaal 1 keer bewerkt
Don't cry because it's over, smile because it happened.
Legers die ik speel: diverse
Avatar gebruiker
henerius
Mastah
 
Berichten: 1511
Geregistreerd op: 12 maart 2006 20:45
Woonplaats: Wijchen

Re: Piraten, eilanden en schepen

Berichtdoor henerius » 04 jan 2015 00:19

Games of war scheepje.
Afbeelding
Afbeelding

http://www.shiftinglands.com/resin-proj ... nt-vessel/ <- resin schepen verkocht door shiftinglands. Die gast woont 40km van Nijmegen af, hoewel de schepen die hij verkoopt niet echt geschikt zijn voor Legends of the High Seas. Warhammer Historical pretendeerd een soort historische correctheid en deze schepen lijken meer op schepen van warhammer ahoy (de fantasy versie van warhammer skirmish ter zee)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De veranderingen aan de Golden Hind zijn hieronder erg duidelijk. bijna tijd om het schip te gronden.
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door henerius op 16 maart 2018 18:21, in het totaal 3 keer bewerkt
Don't cry because it's over, smile because it happened.
Legers die ik speel: diverse
Avatar gebruiker
henerius
Mastah
 
Berichten: 1511
Geregistreerd op: 12 maart 2006 20:45
Woonplaats: Wijchen

Re: Piraten, eilanden en schepen

Berichtdoor henerius » 04 jan 2015 00:22

Goed de bovenstaande post zijn een samenraapsel van de afgelopen 3 maanden dus denk maar niet dat ik vakantie heb ofzo.

eerste schilder stapjes
Afbeelding
Afbeelding

Ik heb een stel kannonen gegrond die schilderen lijkt redelijk recht tot recht aan. 23 Januari een eerste battle gepland. Ik kan niet wachten de eerste brede zijde af te vuren :grijns:
Laatst bijgewerkt door henerius op 16 maart 2018 18:21, in het totaal 1 keer bewerkt
Don't cry because it's over, smile because it happened.
Legers die ik speel: diverse
Avatar gebruiker
henerius
Mastah
 
Berichten: 1511
Geregistreerd op: 12 maart 2006 20:45
Woonplaats: Wijchen

Re: Piraten, eilanden en schepen

Berichtdoor Skevan » 04 jan 2015 08:05

Ziet er goed uit. :)
With Ate by his side come hot from hell, Shall in these confines with a monarch's voice
Cry 'Havoc,' and let slip the dogs of war;That this foul deed shall smell above the earth
With carrion men, groaning for burial.
Avatar gebruiker
Skevan
BOFH
 
Berichten: 1168
Geregistreerd op: 16 maart 2006 19:27

Re: Piraten, eilanden en schepen

Berichtdoor Bobske » 04 jan 2015 09:03

Nice! B)
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

#hobbybutterfly :panic:
Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids & Primaris Space Marines, Shadow War Armageddon: Tyranids
Avatar gebruiker
Bobske
BOFH
 
Berichten: 3914
Geregistreerd op: 12 maart 2006 15:09
Woonplaats: Nijmegen, Holland

Re: Piraten, eilanden en schepen

Berichtdoor Beastherder » 04 jan 2015 16:15

Ziet er bijzonder cool uit! :thumbup:

Krijg meteen zin om piraten te schilderen
(ik moet hier nog ergens een paar modellen hebben liggen die ik ooit als impulsaankoop van Salute heb meegenomen.... :unsure: )

Kunnen Gerie zn Zombie piraten ook mee doen? :grijns:
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6124
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Piraten, eilanden en schepen

Berichtdoor Chris » 05 jan 2015 09:29

Of de piraten orcs ;)
Never play leapfrog with a unicorn.
Legers die ik speel: 40K: Steel Confessors(SM), Imperial Guard, Space Wolves, Tau, Orks. Fantasy: Lizardmen, Wood Elves.
Avatar gebruiker
Chris
Lord Lion-O
 
Berichten: 1313
Geregistreerd op: 27 aug 2010 14:22
Woonplaats: Hannover

Re: Piraten, eilanden en schepen

Berichtdoor Onnozel » 05 jan 2015 09:51

Legers die ik speel: WHFB: Ogre Kingdoms & Lizardmen WWX: Outlaws & Enlightened Guildball: Butcher's guild
Onnozel
Skink, addicted to chocolate
 
Berichten: 218
Geregistreerd op: 13 maart 2008 16:24
Woonplaats: Overasselt

Re: Piraten, eilanden en schepen

Berichtdoor henerius » 06 jan 2015 01:48

[quote="Beastherder"]Kunnen Gerie zn Zombie piraten ook mee doen? :grijns:


Legends of the high seas kent 3 fracties: Pirates, Privateers en Royal Navy. Het zou vast wel kunnen, moet je er zelf wat regels bij schrijven.

Voor zombie pirates lijkt Warhammer Ahoy een betere optie. De regels voor varen is een word document van een pagina of 20, voor empire is een legerlijstje van 1,5 pagina in elkaar gedraaid. je hebt een armybook nodig en de regeltjes van warhammer ahoy en je kunt spellen.
Don't cry because it's over, smile because it happened.
Legers die ik speel: diverse
Avatar gebruiker
henerius
Mastah
 
Berichten: 1511
Geregistreerd op: 12 maart 2006 20:45
Woonplaats: Wijchen

Volgende

Keer terug naar Hive Novio Blogs

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten