Frank's Random 40/30k Dingetjes

Hou hier een "dagboek" bij van de vordering van je leger. En Frank, jij mag je dagboek "Kitty" noemen. Of post handige hobby-tips. Of spam, maar dat wordt dan weer naar het Café verplaatst. Foei!

Moderators: Beastherder, Skevan

Re: Frank's Random 40/30k Dingetjes

Berichtdoor Beastherder » 04 maart 2019 16:14

Ga je nu met Night Lords de Golden Dreadnought spelen?


Ik zit er wel over te denken, ja
Binnenkort de oude doos maar s tevoorschijn halen en kijken of se oude modellen nog een beetje werken met de nieuwe punten/organisatie.
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6124
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Frank's Random 40/30k Dingetjes

Berichtdoor Caladai Doomblade » 04 maart 2019 18:53

Je mag meerdere detachments, dus alpha legion er bij is altijd een optie? Cultists schijnen best oké te zijn :tu:

Ik ben benieuwd.
Do you know what the chain of command is? It's the chain I go get and beat you with till you understand who's in command ~Jayne

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~Churchill
Legers die ik speel: Dark Angels, IG: Jantine Patricians, Thousand Sons High Elves. Dreadball. FOW: Germans & Polish. Mordheim Skaven. Necromunda Orlocks. Shadespire Reavers & Orruks
Caladai Doomblade
BOFH
 
Berichten: 2677
Geregistreerd op: 14 maart 2006 10:12
Woonplaats: A bridge too far...

Re: Frank's Random 40/30k Dingetjes

Berichtdoor Beastherder » 24 maart 2019 17:01

Toch al bijna 10% van de Blackstone Fortress doos geschilderd, dus het is duidelijk tijd voor de volgende grote aanschaf :whistle:

Vorige week dus de Shadowspear doos gekocht, want nieuwe Chaos Marines B)
(en wat Primaris en zo -_- )


Een paar avonden knippen en plakken voor de tv levert dan wat modellen op


Afbeelding

Sniper dude is erg cool, en die lichtere Marines werken ook prima
Beetje jammer dat ze met hetzelfde pantser als de Reivers de unieke look van die unit verminderen, maar de hele moderne Special Forces vibe kan ik wel waarderen.


Modellen zijn overigens mono-pose, maar niet 'Easy-to-Build'
Lijm is wel degelijk noodzakelijk om ze in elkaar te zetten :yes:

Model/mal ontwerp is weer heel slim, zoals we dat wel van GW gewend zijn tegenwoordig, maar zo af en toe kom je toch een onvermijdelijk probleem tegen.
Die lijn op de cloak over de schouder zal toch echt een beetje greenstuff nodig hebben
Afbeelding
(Het extra stuk camo-stof om de backpack te bedekken vind ik overigens een prachtig detail)



Maar de echte helden zijn voor mij de nieuwe Chaos Marines

Afbeelding

Ze zijn flink gegroeid, dus dan volgt natuurlijk de onvermijdelijke schaalvergelijking

Afbeelding

Ze zijn nog net iets kleiner dan de Primaris Marines, maar het scheelt maar weinig ^_^
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6124
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Frank's Random 40/30k Dingetjes

Berichtdoor Beastherder » 24 maart 2019 17:13

En er is ook geschilderd.


De characters van Blackstone Fortress die gespeeld worden moeten natuurlijk geschilderd, en dan begin ik met degene die ik speel in de campaign ^_^


De Rogue Trader Janus Draik

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding


Gegaan voor een ander kleurenschema, als hommage aan de legendarische Lord Flashheart B)

Afbeelding



Afgelopen donderdag mocht hij voor het eerst mee op expeditie naar de Blackstone Fortress, en roekeloos naar voren rennen terwijl je "Woof Woof!" en "Eat knuckle, Fritz!" roept werd beloond :grijns:
Lord Flash ging door Traitor Guardsmen heen als een heet mes door boter.
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6124
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Frank's Random 40/30k Dingetjes

Berichtdoor Bobske » 24 maart 2019 20:09

:grijns: :wub:

Ik moet echt mijn leesbril mee gaan nemen om pupkes te kijken (foto is zo veel beter als live :huh: )
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

#hobbybutterfly :panic:
Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids & Primaris Space Marines, Shadow War Armageddon: Tyranids
Avatar gebruiker
Bobske
BOFH
 
Berichten: 3914
Geregistreerd op: 12 maart 2006 15:09
Woonplaats: Nijmegen, Holland

Re: Frank's Random 40/30k Dingetjes

Berichtdoor Rudi XXL » 24 maart 2019 21:11

[quote="Beastherder"]

Ze zijn flink gegroeid, dus dan volgt natuurlijk de onvermijdelijke schaalvergelijking

[/quote]

Natuurlijk zijn ze net iets groter dan de vorige (overigens staat t wel beter op de tafel dat dan weer wel), GW weet ook wel dat de meeste mensen toch een vorm van OCD waardoor hele legers nu opnieuw gekocht moeten worden want tja... je wilt toch elk poppetje van dezelfde maat :P
Never use the term: I just need a 2 or more to...
Avatar gebruiker
Rudi XXL
Difficult terrain made from cork
 
Berichten: 354
Geregistreerd op: 15 maart 2006 21:33
Woonplaats: This is Terra ! [300 rip off]

Re: Frank's Random 40/30k Dingetjes

Berichtdoor Caladai Doomblade » 26 maart 2019 13:15

Warp-hormonen en steroïden natuurlijk!! Geen idee hoe dat armour mee groeit, ik denk dat ze het stelen van primaris marines. Of zijn dit 'primaris marines gone evil' :wink: ? Daar lijkt het eigenlijk nog het meeste op! Fabius werkt snel :whistle:

Na eeuwen in de Eye of Terror, groeit de chaosmarinier te groot voor zijn schelp. Hij verlaat zijn schelp en gaat op zoek naar een groter huisje. In deze periode is de chaosmarinier kwetsbaar, maar nog steeds gevaarlijk voor zijn prooidieren. Als de chaosmarinier eindelijk een primaris heeft ontdekt volgt hij deze stiekem, wachtend op tot de primaris door één van zijn vele vijanden gedood wordt. Zodra de uitgekozen primaris overlijdt, slaat de chaosmarinier toe en steelt de schelp van de primaris voor eigen gebruik. De chaosmarinier versiert zijn nieuwe huis door er pijlen, stekels en kralen op te bevestigen, waarschijnlijk vastgeplakt met saliva.... (uit: Chaosmariniers in het wild, een korte introductie. Door Magos Biologus Darkos Mechanicos.
Do you know what the chain of command is? It's the chain I go get and beat you with till you understand who's in command ~Jayne

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~Churchill
Legers die ik speel: Dark Angels, IG: Jantine Patricians, Thousand Sons High Elves. Dreadball. FOW: Germans & Polish. Mordheim Skaven. Necromunda Orlocks. Shadespire Reavers & Orruks
Caladai Doomblade
BOFH
 
Berichten: 2677
Geregistreerd op: 14 maart 2006 10:12
Woonplaats: A bridge too far...

Re: Frank's Random 40/30k Dingetjes

Berichtdoor Beastherder » 06 apr 2019 19:21

En nog een BS Fortress character: Amallyn Shadowguide, de Eldar Ranger.

Ik had origineel kunnen doen en een ander kleurenschema kunnen kiezen, maar Biel-Tan is altijd mijn favoriet geweest.

Ergens heb ik nog een metalen Guardian liggen in Biel-Tan kleuren, geschilderd in 1995 of zo :yes:
(nog met een lasgun :grijns: )
1 van die legers waar ik nooit aan toe gekomen ben :whistle:


Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Erg tevreden met het witte pantser en de edelstenen (zowel de rode als de speciale blauwe)
Verschillende tinten groen werken ook erg goed.
Nog niet aangedurfd / geen tijd om te gaan voor de kronkelende naalden camouflage. Misschien dat ik daar later nog s voor ga zitten -_-
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6124
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Frank's Random 40/30k Dingetjes

Berichtdoor Caladai Doomblade » 08 apr 2019 10:29

Mooi hoor, :wub: het groen geeft een goed 'camo' effect. Veel beter dan een gele cape zeg maar. Biel-tan is een mooie combinatie van kleuren die ook nog enigszins 'battlefield' kleuren lijken (of misschien ben ik als Dark Angel speler bevooroordeeld over donker-groen). Een klein detail aan naalden-camo zou wel erg mooi zijn.

Ben je die gemstones onder in de hoeken van de cloak vergeten, of heb je die bewust overgeslagen?

Het valt me nu op dat de benen-torso verhouding van het model wel erg extreem lijken. Het model lijkt niet echt een kruis te hebben maar van benen direct naar buikspieren te gaan.
Do you know what the chain of command is? It's the chain I go get and beat you with till you understand who's in command ~Jayne

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~Churchill
Legers die ik speel: Dark Angels, IG: Jantine Patricians, Thousand Sons High Elves. Dreadball. FOW: Germans & Polish. Mordheim Skaven. Necromunda Orlocks. Shadespire Reavers & Orruks
Caladai Doomblade
BOFH
 
Berichten: 2677
Geregistreerd op: 14 maart 2006 10:12
Woonplaats: A bridge too far...

Re: Frank's Random 40/30k Dingetjes

Berichtdoor Beastherder » 09 apr 2019 09:34

Ben je die gemstones onder in de hoeken van de cloak vergeten, of heb je die bewust overgeslagen?

Bewust overgeslagen.
Als je bij die Eldar iedere ovale bult gaat schilderen als een gemstone worden het er veel te veel :yes:
Op die antenne op de rug zitten er ook nog 4, en 2 op de schouders, en 1 op de borst, en een stuk of 12 op het geweer...
Meeste van die bulten zijn gewoon iets 'tech'



Het valt me nu op dat de benen-torso verhouding van het model wel erg extreem lijken. Het model lijkt niet echt een kruis te hebben maar van benen direct naar buikspieren te gaan.

Het is niet de meest natuurlijke pose ooit :roll: maar er zit echt een heup/kruis onder dat juweel op de riem
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6124
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

VorigeVolgende

Keer terug naar Hive Novio Blogs

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten

cron