Frank's Random 40/30k Dingetjes

Hou hier een "dagboek" bij van de vordering van je leger. En Frank, jij mag je dagboek "Kitty" noemen. Of post handige hobby-tips. Of spam, maar dat wordt dan weer naar het Café verplaatst. Foei!

Moderators: Beastherder, Skevan

Re: Frank's Random 40/30k Dingetjes

Berichtdoor Beastherder » 30 jul 2018 22:36

Nou, niet allemaal hoor.

Ik heb modellen voor Guard, Marines, Chaos Marines (meerdere legions), Death Guard, Tau, Orks en Dark Eldar, dus die eerst.
Genestealer Cult, Nids, Deathwatch en gewone Eldar lijken me dan ook wel leuk voor later een keer :whistle:

Necrons, AdMech, en Grey Knights staan dan onderaan de lijst (sorry, Bram) maar ook die kan ik niet helemaal uitsluiten.

Wie hebben we dan nog over?
Oh, Thousand Sons :Tzeentch: en Harlequins
Ja, die zie ik niet zo snel gebeuren :dunno:

Meer dan genoeg om me bezig te houden tot de Sister of Battle uitkomen :wink:
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6124
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Frank's Random 40/30k Dingetjes

Berichtdoor Beastherder » 05 aug 2018 20:57

KillTeam is uitstekende gelegenheid om wat Scout snipers te schilderen.
Heel fluffy en ik wilde ze toch nog hebben voor mn 'gewone' 40k.

Betekent dat ik camo-cloaks moet gaan schilderen

Nou weet iedereen die mn SS-ers heeft gezien wel dat ik van de uitdaging van een idioot ingewikkeld camo-patroon, dus ik ging op zoek naar iets moois en moderns.


Het Amerikaanse leger gebruikt tegenwoordig 'Multicam', een heel effectief camo-patroon voor vele soorten terrein.
In een echte zandbak-woestijn of donkere jungle wil je misschien iets anders, maar voor alles er tussenin werkt het geweldig :yes:

De effectiviteit is ondertussen wel bewezen in gevechtssituaties en het feit dat het in snel tempo is overgenomen door de Special Forces van vele landen is wel een bewijs van het vertrouwen er in.
https://en.wikipedia.org/wiki/MultiCam#Users
(Onze eigen Kommando's in Afghanistan gebruikten het ook, ook al is het niet officieel in gebruik door het Nederlandse leger)

Afbeelding

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.



Step-by-step staat nu hier
http://hivenovio.nl/forum/viewtopic.php?f=9&t=3874&p=61366#p61366
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6124
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Frank's Random 40/30k Dingetjes

Berichtdoor henerius » 05 aug 2018 21:47

hahaha doet even moeiteloos camootje schilderen. Ik durf er nie eens aan te denken... :worship:
Don't cry because it's over, smile because it happened.
Legers die ik speel: diverse
Avatar gebruiker
henerius
Mastah
 
Berichten: 1511
Geregistreerd op: 12 maart 2006 20:45
Woonplaats: Wijchen

Re: Frank's Random 40/30k Dingetjes

Berichtdoor Caladai Doomblade » 06 aug 2018 09:03

Prachtig hoor! Ga je dan ook nog iets met het armour doen of wordt dat wel gewoon rood?

Mmmh, ik was zelf ook al aan het nadenken voor de camo cloak van mijn scout maar dit is me denk ik net iets teveel. Ik hou bovendien van die gare camouflage patronen met strakke rechte vormen die niet zo effectief zijn maar er vooral cool uit zien.

Gelukkig hebben mijn marines al een soort camouflage-kleur met hun groene armour.
Do you know what the chain of command is? It's the chain I go get and beat you with till you understand who's in command ~Jayne

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~Churchill
Legers die ik speel: Dark Angels, IG: Jantine Patricians, Thousand Sons High Elves. Dreadball. FOW: Germans & Polish. Mordheim Skaven. Necromunda Orlocks. Shadespire Reavers & Orruks
Caladai Doomblade
BOFH
 
Berichten: 2677
Geregistreerd op: 14 maart 2006 10:12
Woonplaats: A bridge too far...

Re: Frank's Random 40/30k Dingetjes

Berichtdoor Beastherder » 06 aug 2018 16:21

Armour wordt gewoon FT rood en zwart.
Het donkere rood van FT's is toch al niet zo enorm anti-camo als sommige Marine kleuren :wink: , en je wilt geen meerdere types camo op je model. Dat word heel storend.

Als zo'n scout zn best doet met zn cloak kan hij zichzelf helemaal bedekken, dus de kleur van de armour zou dan niet uit hoeven maken.....


Voor inspiratie van 'harde' camo google Duits WO2 splittertarn :D
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6124
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Frank's Random 40/30k Dingetjes

Berichtdoor Beastherder » 02 sep 2018 20:10

Ik heb ook Knights!

Afbeelding


oké, het zijn Titanicus schaal Knights, maar dat mag de pret niet drukken :wink:
Voor de verplichte schaalvergelijking foto

Afbeelding

Net iets groter dan een Terminator dus, maar véél ingewikkelder :disturbed:
23 onderdelen
super-fiddly



Er is ook geschilderd aan het Tau Killteam
Nog zat werk om ze in de camo te krijgen, maar zo met de basiskleuren voelt het alvast niet meer als een ongeschilderd leger
Afbeelding
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6124
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Frank's Random 40/30k Dingetjes

Berichtdoor Beastherder » 23 sep 2018 17:25

Verder geschilderd aan de Tau

Die Splintercamo is toch iets waar ik iedere keer erg tegenop zie, zeker als ik ook zoveel andere dingen te doen heb ( http://hivenovio.nl/forum/viewtopic.php?f=11&t=3419&start=70 ) maar ik heb toch 1 drone afgekregen

Afbeelding Afbeelding


Als de leider en 'heavy hitters' van het KillTeam verdienen de Stealth Suits het wel om geschilderd te worden, maar ik twijfelde nog over het kleurenschema.
Met hun Camouflage Fields regel horen ze er natuurlijk goed gecamoufleert uit te zien, maar je wilt toch ook dat ze bij de rest passen.
Ik was al een tijd op zoek naar een goed idee

De 'brainwave' was eigenilijk vrij simpel
De gewone Tau camo is geïnspireerd door Duits WO2 Luftwaffe camo, met een verandering van kleuren
Afbeelding

Als ik nou voor de Stealth Suits kijk naar Duits WO2 SS camo, met een verandering van kleuren?
Afbeelding


Héél veel stipjes later geeft dat dit resultaat

Afbeelding Afbeelding

Basis is de zelfde blauw-grijs, met dezelfde bruin en wit, met alleen een toevoeging van een groen.
Zo past het toch bij de rest, maar duidelijk geavanceerder.
Ik zie het zo voor me dat die al stippen kunnen bewegen over het oppervlak, voor dat Predator hologram effect B)

Nu die andere 2 nog :whistle:
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6124
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Frank's Random 40/30k Dingetjes

Berichtdoor Caladai Doomblade » 24 sep 2018 08:58

Heel mooi Beastherder. Dat stippeltjes camo geeft echt een vet camo effect en de lijnen en vormen van het model worden zo al verhuld. Prachtig en effectief, dus perfect voor stealth suits (en dus effectiever dan het splinter-camo, zoals het hoort).

Nice work! :worship:
Do you know what the chain of command is? It's the chain I go get and beat you with till you understand who's in command ~Jayne

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~Churchill
Legers die ik speel: Dark Angels, IG: Jantine Patricians, Thousand Sons High Elves. Dreadball. FOW: Germans & Polish. Mordheim Skaven. Necromunda Orlocks. Shadespire Reavers & Orruks
Caladai Doomblade
BOFH
 
Berichten: 2677
Geregistreerd op: 14 maart 2006 10:12
Woonplaats: A bridge too far...

Re: Frank's Random 40/30k Dingetjes

Berichtdoor Beastherder » 30 sep 2018 17:14

Step-by-step van de Stealth Suit camo staat nu hier
http://hivenovio.nl/forum/viewtopic.php?f=9&t=3874&p=61366#p61366


Stealth Suits zijn klaar

Afbeelding
Afbeelding


Heel erg onder de indruk van mezelf :bloos:
Super tevreden met het resultaat


KillTeam toernooi is al volgende week, dus iedereen in de camo krijgen zal waarschijnlijk niet lukken. :nono:
Iedereen in de basiskleuren, met bases én namen wel.

Afbeelding
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6124
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Frank's Random 40/30k Dingetjes

Berichtdoor brammo1991 » 30 sep 2018 22:28

huh... ik zie niks... :wink:


ziet er netjes uit Franks :tu:
Legers die ik speel: Necron, Grey knights, Ad-Mech, Imperial Knights, Assassins
Avatar gebruiker
brammo1991
Kirby
 
Berichten: 945
Geregistreerd op: 11 aug 2012 23:22

VorigeVolgende

Keer terug naar Hive Novio Blogs

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten