Frank's Random 40/30k Dingetjes

Hou hier een "dagboek" bij van de vordering van je leger. En Frank, jij mag je dagboek "Kitty" noemen. Of post handige hobby-tips. Of spam, maar dat wordt dan weer naar het Café verplaatst. Foei!

Moderators: Beastherder, Skevan

Frank's Random 40/30k Dingetjes

Berichtdoor Beastherder » 06 nov 2016 20:49

Ik speel al jaren geen 40k meer, maar de wereld blijft boeien

Geen behoefte om echt te werken aan een volledig 'leger', maar de verleiding om af en toe toch wat 40k modelletjes te schilderen is altijd aanwezig.

Modellen puur 'voor de mooi' hebben toch altijd de neiging bij mij om achter te blijven bij modellen die ergens voor een spel gebruikt kunnen worden.
Met de Kill Team regels is er nu ook een geldige reden om kleinere projectjes 40k te schilderen zonder schuldgevoel
(Niet dat ik verwacht veel Killteam te gaan spelen, ik heb nog steeds veel problemen met de basis 40k regels, maar het geeft een doel)

Ik moet toch een plaats hebben om te laten zien waar ik mee bezig ben geweest, dus bij deze dit topic
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6123
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Frank's Random 40/30k Dingetjes

Berichtdoor Beastherder » 06 nov 2016 21:22

Belangrijkste reden om hier nu mee te beginnen is vrij simpel: Het uitkomen van de prachtige Prospero Burns doos :wub:
https://www.games-workshop.com/en-NL/Burning-of-Prospero-ENG

Heresy Marines zijn erg cool, maar de echte sterren zijn natuurlijk de Custodes en Sisters of Silence :yes:

De afgelopen week flink lopen knippen en plakken

Met dank aan Jan/Son of a Dreadnought kon ik mijn Sisters of Silence verdubbelen naar 10 modellen, genoeg om met alle wapenopties te gaan spelen

Afbeelding
Prachtige, sfeervolle modellen
Nooit gedacht dat ik ooit een John Blanche schets zo getrouw als een model zou kunnen zien -_-
Als dit de kwaliteit is die we kunnen verwachten kijk ik alvast uit naar nieuwe Sisters of Battle



En natuurlijk de Custodes

Afbeelding

Geweldige modellen ook.
Lekker groot en barstens vol detail

Je kan ze bouwen met de Guardian Spear of met zwaard en schild
Die speren zijn wel de klassieke bewapening, maar ik wilde er toch wel 1 met die zwaard/schild voor de afwisseling

Daar kwam ik mijn eerste probleem tegen, want dit zwaard vind ik niks zo :dunno:

Afbeelding

Mijn probleem is (misschien verrassend) niet met de ingebouwde bolter
In een wereld waar een kettingzaag een standaard wapen is vind ik dit een heel acceptabele mate van bizarheid :P

Mijn probleem is de pommel (achterkant van het handvat)
Hetgene wat een zwaard een zwaard maakt ipv een scherpe knuppel is balans

Een zwaard heeft achterop een zware knop die er voor zorgt dat het zwaartepunt dicht bij het handvat ligt. Dit maakt een zwaard veel beweeglijker dan een simpele stok

Met zn enorm brede blad én de dubbele bolter vind ik het niet geloofwaardig dat die kleine aquila kop zwaar genoeg kan zijn voor een gebalanceerd zwaard

Het lijkt een onbelangrijk detail, maar ik stoor me er mateloos aan :dry:
Tijd voor wat chirurgie

Afbeelding


Dit ziet er een stuk beter uit :grijns:

Afbeelding
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6123
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Frank's Random 40/30k Dingetjes

Berichtdoor Beastherder » 20 nov 2016 17:43

Na 2 gewonnen Killteam potjes ( http://hivenovio.nl/forum/viewtopic.php?f=4&t=3599&start=44&sid=0bcba797ae57ba7d64a17848158088b2 ) horen deze jongens ook hier thuis :wink:

Afbeelding


10 Stromtroopers (Tempestus Scions) met een AT-ST (Armoured Sentinel)

met AP3 wapens voor iedereen doen ze het uitstekend tegen Marines, maar het blijven slechts basic humans, dus een beetje squishy als het om incasseren gaat




Er is verder geschilderd aan Custodes, maar met zulke grote modellen met zoveel detail gaat dat maar langzaam
Veel details zijn gedaan en de basislaag en wash voor het goud zit er op.
Nu de grote klus om al dat metaal te highlighten

Afbeelding
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6123
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Frank's Random 40/30k Dingetjes

Berichtdoor Beastherder » 20 nov 2016 17:58

Verder veel knip- en plakwerk

Ik had nog een doos van 5 Raptors liggen, die moesten toch maar s in elkaar

Afbeelding

Indrukwekkende set :yes:
De bits om er Warp Talons van te maken heb ik lekker genegeerd, veel te druk en lelijk, maar een paar Lightning Claws voor de champion is wel zo fluffy


Dan heb je nog wat punten nodig om aan de 200 voor een Killteam te komen :scratch:

Oh wacht, ik had nog ergens een Dark Vengeance doos liggen
Cultists :D

Afbeelding

Met deze wapenopties is dat samen precies 200pts
Leuk om een keer aan te werken, maar vraag me niet wanneer :unsure:

Ook mijn eerste kennismaking met Marines op 32mm bases ipv de oude 25's
Een uitstekende keuze van GW, naar mijn mening :yes:
Marines komen zo veel beter uit, en het machtsverschil met 'gewone' mensen word zo mooi extra geaccentueerd

Afbeelding



Ook veel gekeken naar de 30k Marine bits, maar nog weinig mee gedaan
Van Bob ook de Chaplain uit de Calth doos gekregen. Een simpele wapen-swap maakt die ook uitstekend geschikt voor een Captain-rol

Afbeelding
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6123
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Frank's Random 40/30k Dingetjes

Berichtdoor Caladai Doomblade » 21 nov 2016 11:55

Wauw, wat een hoop 40K ineens, en dat van jou... :thumbup:

Lekker bezig hoor, een nieuw killteam, 2 potjes 40K gespeeld, een 30k leger in elkaar aan het zetten (sort of), voor we het weten staat er weer 1500 punten Flesh Tearers op tafel :whistle: :wink:
Do you know what the chain of command is? It's the chain I go get and beat you with till you understand who's in command ~Jayne

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~Churchill
Legers die ik speel: Dark Angels, IG: Jantine Patricians, Thousand Sons High Elves. Dreadball. FOW: Germans & Polish. Mordheim Skaven. Necromunda Orlocks. Shadespire Reavers & Orruks
Caladai Doomblade
BOFH
 
Berichten: 2677
Geregistreerd op: 14 maart 2006 10:12
Woonplaats: A bridge too far...

Re: Frank's Random 40/30k Dingetjes

Berichtdoor Beastherder » 23 nov 2016 10:54

[quote="Caladai Doomblade"] voor we het weten staat er weer 1500 punten Flesh Tearers op tafel :whistle: :wink:


not bloody likely :dry:

de huidige vorm van de 40k regels vind ik helemaal niks :nono:

kill team is een leuke manier om met het 40k universum bezig te zijn, want de grootste irritaties vallen niet zo op en het speelt lekker simpel weg.


mocht er nou idd een nieuwe editie aankomen én het is een vorm waar ik meer mee kan leven kan dat nog veranderen, maar eerder niet
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6123
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Frank's Random 40/30k Dingetjes

Berichtdoor Gotrek » 23 nov 2016 14:01

Zo dacht ik er ook over, maar doordat GW mij mijn bestelling 2 keer had gestuurd en ik een hoop van Bob en Stefan heb overgenomen heb ik inmiddels ook vast wel genoeg voor 40k. Niet dat ik ook maar wat van de regels af weet, maar spelen zonder flyers en titans (of hoe die dingen ook heten) lijkt mij al een goed begin.
Website: http://www.sanderschoonbeek.nl

I fight better drunk than you do sober
Legers die ik speel: WHFB: Dwarfs, Warriors of Chaos. WH40k Genestealer Cults
Avatar gebruiker
Gotrek
Chaos Squat with the hat of Abaddon
 
Berichten: 532
Geregistreerd op: 12 maart 2006 20:39
Woonplaats: Kamakura

Re: Frank's Random 40/30k Dingetjes

Berichtdoor Beastherder » 27 nov 2016 16:14

Eerste model geschilderd

Begonnen met alle Custodes tegelijk, maar al snel overgeschakeld naar concentreren op 1 model
Veel te veel goud om in 1 keer te doen :disturbed:

Kleuren geïnspireerd door de oude artwork

Afbeelding

Goud en rood natuurlijk, maar de witte koorden breken dat heel goed voor zo'n klein detail
Zwarte gaten voor de ogen ipv gekleurde glazen als andere Marines geven ze ook net wat sinisters achter alle bling

Afbeelding Afbeelding

Nu nog die andere 4 :whistle:



Ook nog blijven knippen en plakken

Tartaros Pattern Terminators B)

Afbeelding

Hele fraaie Termies, naar mijn mening cooler dan de standaard 40k Termies :yes:
(en dan ook begrijpelijk dat ze de nieuwe Thousand Sons Terminators op dit type hebben gebaseerd)

Reaper Autocannon is HUGE :o

Afbeelding

Zoekt wel echt de rand op van wat nog geloofwaardig practisch is, maar ik vind het wel cool


En wat 'gewone' Mk.IV Marines
Afbeelding
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6123
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Frank's Random 40/30k Dingetjes

Berichtdoor Beastherder » 30 apr 2017 18:20

Alleen al het idee van Shadow War Armageddon (40k skirmish met campaign regels B) ) levert veel inspiratie op
http://www.hivenovio.nl/forum/viewtopic.php?f=8&t=3675&sid=da5099f1b0f0ee1952d698d40f6c04b8

En eindelijk heb ik een goede reden om met Tau te beginnen (want je hebt die lelijke robots niet nodig*)

Doosje Pathfinders gekocht en een starting team gepland en geplakt

Nu nog een kleurenschema
Urban-camo lijkt me, gezien de setting, wel toepasselijk, en met de kleine hoeveelheid modellen mag het best wat ingewikkeld

Ik had nog 1 oude Tau Fire Warrior liggen om wat uit te proberen

Inspiratie voor de vorm is Duitse WO2 Splinter-camo

Afbeelding

Inspiratie voor de kleuren is Britse Koude Oorlog 'Berlijn' camo

Afbeelding
[rimg]http://i.imgur.com/Eb6ZO4q.jpg?2[/rimg]

Wat het volgende resultaat geeft

Afbeelding Afbeelding

Veel werk :disturbed:
Voordat de kleine verticale strepen er op gingen zag ik het niet zo zitten, maar uiteindelijk is het toch een mooi resultaat :yes:
(de edge-highlight en wash om de paneellijnen weer te accentueren scheelt ook veel)

De Pathfinders hebben minder pantser dan FireWarriors, dus je ziet meer van de zwarte stof.
Misschien dat ik bij hun de stof ook nog een (simpele) camo geef

* dit is uiteraard mijn mening, ik weet dat veel mensen die Tau suits erg cool vinden
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6123
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Frank's Random 40/30k Dingetjes

Berichtdoor Gotrek » 02 mei 2017 01:37

Dat ziet er idd uit als erg leuk om te doen die streepjes :P. Hoeveel ga je er doen in totaal?
Ik ben zelf ook niet zo'n fan van die robots (vind ze meer bij Gundam passen dan bij W40k).
Website: http://www.sanderschoonbeek.nl

I fight better drunk than you do sober
Legers die ik speel: WHFB: Dwarfs, Warriors of Chaos. WH40k Genestealer Cults
Avatar gebruiker
Gotrek
Chaos Squat with the hat of Abaddon
 
Berichten: 532
Geregistreerd op: 12 maart 2006 20:39
Woonplaats: Kamakura

Volgende

Keer terug naar Hive Novio Blogs

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten

cron