Frank's Fantasy Bad Guys

Hou hier een "dagboek" bij van de vordering van je leger. En Frank, jij mag je dagboek "Kitty" noemen. Of post handige hobby-tips. Of spam, maar dat wordt dan weer naar het Café verplaatst. Foei!

Moderators: Beastherder, Skevan

Re: Frank's Fantasy Bad Guys

Berichtdoor Caladai Doomblade » 13 aug 2018 10:40

Geen rode streep op de zwarte kappen? Zou kunnen werken.
Do you know what the chain of command is? It's the chain I go get and beat you with till you understand who's in command ~Jayne

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~Churchill
Legers die ik speel: Dark Angels, IG: Jantine Patricians, Thousand Sons High Elves. Dreadball. FOW: Germans & Polish. Mordheim Skaven. Necromunda Orlocks. Shadespire Reavers & Orruks
Caladai Doomblade
BOFH
 
Berichten: 2677
Geregistreerd op: 14 maart 2006 10:12
Woonplaats: A bridge too far...

Re: Frank's Fantasy Bad Guys

Berichtdoor Bobske » 13 aug 2018 12:45

Geen rode streep op de zwarte kappen? Zou kunnen werken



Iew! denk het niet
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

#hobbybutterfly :panic:
Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids & Primaris Space Marines, Shadow War Armageddon: Tyranids
Avatar gebruiker
Bobske
BOFH
 
Berichten: 3912
Geregistreerd op: 12 maart 2006 15:09
Woonplaats: Nijmegen, Holland

Re: Frank's Fantasy Bad Guys

Berichtdoor Caladai Doomblade » 13 aug 2018 13:03

Ik denk het wel eigenlijk.... Niet zo strak maar een beetje als een vage streep of schigt... :unsure:

zie die rode details, het kan:

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.
Do you know what the chain of command is? It's the chain I go get and beat you with till you understand who's in command ~Jayne

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~Churchill
Legers die ik speel: Dark Angels, IG: Jantine Patricians, Thousand Sons High Elves. Dreadball. FOW: Germans & Polish. Mordheim Skaven. Necromunda Orlocks. Shadespire Reavers & Orruks
Caladai Doomblade
BOFH
 
Berichten: 2677
Geregistreerd op: 14 maart 2006 10:12
Woonplaats: A bridge too far...

Re: Frank's Fantasy Bad Guys

Berichtdoor Beastherder » 14 aug 2018 09:12

Als er een plek op het model is waar ik een 'natuurlijk' rood detail op kwijt kan ga ik het doen, maar ik ga het niet forceren.

Die Reapers (die met de zeis) en sommige andere modellen hebben die rand op hun cape, en die word dus idd rood.
De Chainrasps (die ik dus geschilderd heb) zijn de horde-unit dus die blijven lekker sober

Het moeten ook wel spoken blijven, dus ik wil kleuren en 'solide' details toch beperkt houden.
Die Chainghast met die rode cape is vreselijk knap geschilderd, maar het gaat toch ten koste van het 'ethereal' karakter, vind ik -_-
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6123
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Frank's Fantasy Bad Guys

Berichtdoor Beastherder » 02 sep 2018 20:19

Tweede batch spookjes

Afbeelding

Afbeelding

Gast met de kandelaar is de unit leider, en geeft dus een mooie gelegenheid voor een rood detail. ^_^



Samen met de eerste batch begint dat nu een beetje dat Horde gevoel te krijgen

Afbeelding

Nu begonnen aan de Grimghast Reapers (die met de zeis) maar daar gaat ook 40k tussen door, dus geen idee wanneer die klaar zullen zijn.
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6123
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Frank's Fantasy Bad Guys

Berichtdoor Beastherder » 09 sep 2018 14:51

Sneller klaar dan ik dacht, met wash en drybrush gaat het toch lekker snel ^_^

Afbeelding

Afbeelding


4 zijn uit de startset, en 1 is de Cairn Wraith die ik al veel eerder een keer gekocht had.
Model ontwerp is exact hetzelfde, alleen een wat minder spectaculaire pose
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6123
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Frank's Fantasy Bad Guys

Berichtdoor Sjoerdn » 09 sep 2018 16:11

Ziet er goed uit, Frank! Is dat groene Nighthaunt Gloom? Wil je ze binnenkort een keer laten strijden met mijn Sacrosanct chamber?
Legers die ik speel: AOS Stormcast Eternals
Sjoerdn
Tau kung-fu master
 
Berichten: 32
Geregistreerd op: 04 mei 2018 08:00

Re: Frank's Fantasy Bad Guys

Berichtdoor Beastherder » 09 sep 2018 16:27

Is idd Nighthaunt Gloom over een witte primer, daarna in 3 stappen ge-drybrushed terug naar wit
Werkt uitstekend voor dat 'glow in the dark' gevoel ^_^

En dan proberen om de rest te schilderen zonder het groen-wit te raken :roll:


Dat hele AoS wil ik toch zeker wel s uitproberen, zo gauw het leger een 'vervoerbare' staat heeft (niet hetzelfde als geschilderd :wink: ) zal ik het zeker laten weten.
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6123
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Frank's Fantasy Bad Guys

Berichtdoor Beastherder » 16 sep 2018 17:26

Ja, ik hoor natuurlijk bezig te zijn met het verfen van mn KillTeam voor het toernooi, maar die spookjes zijn zo verleidelijk ^_^

Na wat core units werd het tijd voor wat characters.
Eerst de Spirit Torment.
Niet de leider, maar de afgezant van Nagash die de zielen van het leger gevangen houdt en nieuwe zielen wilt vangen om zijn baas te dienen (het liefst die van Sigmarines).
Vandaar de hele ketens, sloten en sleutels vibe B)

En ook de reden dat ik m expres geen zwart/rood legerkleuren heb gegeven, deze gast staat daar een beetje buiten/boven
Afbeelding
Afbeelding
(Ja, het enige contact met de base is die ene sliert van de mouw :o het model was behoorlijke wiebelig tijdens het drybrushen ^_^ )





De echte leider van het leger is de Knight of Shrouds, toch wel het meest indrukwekkende model van de hele set :yes:

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
De zandloper op de zwaardschede is een mooi detail dat door zn afwijkende kleur mooi uitsteekt

Model is helemaal 'leeg' van binnen, en op allerlei plaatsen kun je er gewoon doorheen kijken.
Er is geen lichaam onder de cape, geen hoofd onder de helm :o
Maakt het schilderen wel een enorm gepruts, en je moet echt even goed plannen om eerst de dingen te schilderen waar je later niet meer bij kunt zonder de rest te raken.

Afbeelding



Verder heb ik ook de doos met plastic tevoorschijn gehaald van de meer fysieke Undead waar ik een hele tijd geleden al mee begonnen was.
Even lekker knippen en plakken, en dan heb ik eindelijk die unit van 60 Zombies klaar om te schilderen

Afbeelding

Oke, het zijn 40 modellen, maar met de extra ruimte van een paar multi-bases en een opengebroken kerkhof heeft het de voetafdruk van een KoW 'Legion' van 60.

Niet goed te zien met wit-op-wit plastic, maar er zitten gaten in de grond voor de graven waar al zombies uit gekropen zijn ^_^
Afbeelding
Modellen zijn de zombies van Mantic en de vrouwelijke zombies van Wargames Factory, met een heel stel conversies van zombie-bits gecombineerd met verschillende sets van historische wargame fabrikanten
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6123
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Frank's Fantasy Bad Guys

Berichtdoor henerius » 18 sep 2018 22:46

Kings of War? da's alweer een tijd geleden... B)
Don't cry because it's over, smile because it happened.
Legers die ik speel: diverse
Avatar gebruiker
henerius
Mastah
 
Berichten: 1511
Geregistreerd op: 12 maart 2006 20:45
Woonplaats: Wijchen

VorigeVolgende

Keer terug naar Hive Novio Blogs

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Beastherder en 8 gasten