Frank's Fantasy Bad Guys

Hou hier een "dagboek" bij van de vordering van je leger. En Frank, jij mag je dagboek "Kitty" noemen. Of post handige hobby-tips. Of spam, maar dat wordt dan weer naar het Café verplaatst. Foei!

Moderators: Beastherder, Skevan

Frank's Fantasy Bad Guys

Berichtdoor Beastherder » 02 aug 2015 08:18

GW heeft de Warhammer wereld opgeblazen en vervangen door het #^$&%* Age of Sigmar :snif:

Na jarenlange teleurstelling in de beslissingen van GW kan ik daar niet eens boos om worden, ik word nostalgisch -_-

Oude Army books zijn weer door gelezen, oude modellen tevoorschijn gehaald, Kings of War lijsten bestudeerd en ik denk "Ik begin een nieuw Fantasy project!"

Ik heb geen zin om te kiezen, dus het zijn er meteen 2 :D

In de golf van nostalgische emotie ga ik terug naar de eerste liefde.
Dwergen? Nee
Beastmen dan? Nope

Mijn allereerste GW model, gekocht toen ik 14 jaar oud was en nog nergens van wist, puur omdat ik m cool vond: Lord Krell
Geschilderd met Revell email modelbouw verf :disturbed:
Afbeelding



Mijn allereerste Army boek, gekocht voor ik de regels kende, voor de fluff en de plaatjes

Afbeelding

Nooit verder gekomen dan wat character modellen, want altijd opgezien tegen het schilderen van de hordes skeletten en zombies
Om de een of andere reden heb ik daar nu wel zin in ^_^




Het tweede project is een leger dat al heel lang op de tweede plaats stond. Het was altijd het leger waar ik aan zou werken als het huidige project af was: Dark Elves

Begon al vroeg, met het eerste Army Book. Ik weet niet zeker meer of ik die gekocht heb voor mijn eerste Dwergen boek, maar het zal niet veel gescheeld hebben. Allemaal in diezelfde vroege periode rond 1995

Afbeelding

Ook wat modellen gekocht, en geschilderd in kleurenschema's rechtstreeks gekopieerd uit het boek
(Witch Elves met suikerspin-haar :nono: )
Afbeelding


In 2000 werden de Dark Elves volledig vernieuwd, en ze hadden op dat moment 1 van de mooiste range van modellen van alle legers
Dit is misschien weel het dichtst dat ik ooit gekomen ben tot een Dark Elf leger (kijk, een hele speelbare unit :wink: )

Afbeelding
Afbeelding


Bij de Storm of Chaos zat de Cult of Slaanesh lijst, en die sprak ook erg aan :wub:
Dat is niet veel verder gekomen dan wat testjes voor een kleurenschema.
Dit was in de periode dat ik op mijn actiefst was in Warhammer, met toernooien en meerdere legers, dus dit was altijd een leger 'voor later'. Na een tijd werd wel duidelijk dat die Storm of Chaos lijsten nooit meer enige support zouden krijgen, dus tegen de tijd dat ik hier serieus mee wilde beginnen was het niet meer bruikbaar (nieuwe editie Warhammer, splitsing van Daemons in eigen lijst, etc.)

Afbeelding
Afbeelding



Maar nu ga ik er gewoon weer mee beginnen :grijns:
Afgelopen donderdag voor het eerst sinds tijden weer een GW kit gekocht (DE Cold Ones) en van de week ga ik eens wat Mantic skellies en zombies scoren

Grote kans dat dit weer eindigt bij al die andere onafgemaakte projecten, maar voor nu heb ik er zin in B)
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6123
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Frank's Fantasy Bad Guys

Berichtdoor Bobske » 02 aug 2015 08:31

:wub:
heerlijke nostalgie
En de oude undead, what could be better!
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

#hobbybutterfly :panic:
Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids & Primaris Space Marines, Shadow War Armageddon: Tyranids
Avatar gebruiker
Bobske
BOFH
 
Berichten: 3912
Geregistreerd op: 12 maart 2006 15:09
Woonplaats: Nijmegen, Holland

Re: Frank's Fantasy Bad Guys

Berichtdoor Beastherder » 04 aug 2015 10:41

Spijkers met koppen slaan, ijzer smeden als het heet is, en meer van die cliché's ^_^

Gisteren in Utrecht wat Undead ingeslagen


Afbeelding

GW maakt prachtige modellen, mooi voor elite units, maar voor de bulk ga ik toch echt naar andere fabrikanten kijken :yes:

Die Wargames Factory doos zijn 30 kale skeletten voor 20 euro
De wapens en schilden zijn in Griekse hoplieten stijl. Heel leuk als je voor de 'Ray Harryhausen - Jason and the Argonauts' stijl wilt gaan, maar die ga ik vervangen uit mn bits-box voor een meer traditioneel Europees karakter.

De Mantic doos geeft je 20 skeletten met restanten van kleding en pantser + een Katapult voor samen 25 euro
Die skeletten ga ik gebruiken voor de Revenants (in Kings of War-speak) of Wights (in GW-speak)

De Zombie Vixens doos is een vrij bizar ding, met alleen maar vrouwelijke zombies. (ook maar 20 euro)
Daar zitten hele freaky bits bij :disturbed:
Hij is bedoeld voor moderne Zombiepocalypse settings, dus niet alles is bruikbaar voor een middeleeuwse Fantasy setting, maar genoeg om aanschaf goed te praten
Ik wil ze gaan mengen met de zombies van Mantic voor wat meer variatie in een unit

Die Mantic zombies komen later nog, die hadden ze nu even niet liggen.
Als ik die ook heb, zit ik voor de grote bulk van een Undead horde wel goed. :)

Komende weken heb ik genoeg te knippen en plakken
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6123
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Frank's Fantasy Bad Guys

Berichtdoor Beastherder » 09 aug 2015 15:40

Resultaat van een week knippen en plakken:


1 unit Mantic skellies + katapult

Afbeelding
Afbeelding

Hele aardige modellen, beter dan ik had verwacht van de plaatjes op de Mantic site :yes:


3 Mantic zombies die ik hier toevallig nog had liggen

Afbeelding


En een handjevol skellies van Wargames Factory
Met losse benen, romp, armen, hoofd en zelfs voeten is de poseerbaarheid geweldig, maar het maakt ze wel heel erg iel en kwetsbaar :disturbed:
Je snapt meteen waarom de meeste merken hun skellies met wat kleding ontwerpen, om ze wat bulk en stevigheid te geven.
Voorzichtig werken gaat langzamer ^_^
Afbeelding


Mantic heeft nu ook modellen gemaakt van de Soul Reavers
Die kende ik tot nu toe alleen als statline uit de legerlijst, dus ik wist niet zeker hoe ze er uit hoorden te zien
Zowel te voet als te paard zijn het waanzinnig krachtige units (met bijbehorende puntenwaarde) dus zeker wel interessant om in je leger te hebben.
Zoals ik al vermoedde zijn het dus units van gepantserde vampieren
http://www.manticgames.com/mantic-shop/kings-of-war/undead/product/undead-soul-reaver-cavalry-troop.html
http://www.manticgames.com/mantic-shop/kings-of-war/undead/product/undead-soul-reaver-infantry-troop.html

GW heeft ook zoiets
http://www.games-workshop.com/en-NL/Vampire-Counts-Blood-Knights
maar 80 euro voor 5 modellen is gewoon een walgelijke prijs :disturbed:


Ik zat zelf te denken aan
https://www.perry-miniatures.com/product_info.php?cPath=22_62&products_id=3148&osCsid=6nkqo7co2ii07sf00ao7kf2mb1
https://www.perry-miniatures.com/product_info.php?cPath=22_62&products_id=2713&osCsid=6nkqo7co2ii07sf00ao7kf2mb1
Wat evil-spiky bitz er op plakken en je bent klaar
Misschien dat zelfs alleen een evil kleurenschema genoeg is? :scratch:
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6123
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Frank's Fantasy Bad Guys

Berichtdoor brammo1991 » 09 aug 2015 17:44

GW heeft ook nog de goedkopere undead knights on horse: http://www.games-workshop.com/en-NL/Vam ... 419A277150

Die 81 euro.. je zou bijna denken dat het een fout op de site is :td:
Legers die ik speel: Necron, Grey knights, Ad-Mech, Imperial Knights, Assassins
Avatar gebruiker
brammo1991
Kirby
 
Berichten: 945
Geregistreerd op: 11 aug 2012 23:22

Re: Frank's Fantasy Bad Guys

Berichtdoor Beastherder » 09 aug 2015 18:57

Die ken ik, ik heb ze zelfs afgelopen donderdag al besteld bij Erik :yes:

Die zijn bedoeld als Revenant Cavalry
http://www.manticgames.com/mantic-shop/kings-of-war/undead/product/undead-revenant-cavalry-10-figures.html

Het is het verschil tussen elite skeletten en low-level vampieren ^_^
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6123
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Frank's Fantasy Bad Guys

Berichtdoor kaleith » 09 aug 2015 22:48

Mocht je nog het dark elf/vampire counts boek van 6th en of 8th een keer willen lenen, meld maar effe- heb die beide en zien niet super intensief gebruik.

( voornamelijk relevant vanwege de fluff, natuurlijk, en leuke color schemes, maar mocht je er nog 6th of 8th mee willen spelen..)
Legers die ik speel: Fantasy:Dark Elves, Vampire Counts 40k: Death Korps of Krieg Flames of War: Soviets Mordheim: Undead,Druchii (rebalanced dark elves)
kaleith
Suicidal Nurgling, playing with soap
 
Berichten: 344
Geregistreerd op: 13 okt 2013 15:28
Woonplaats: Nijmegen

Re: Frank's Fantasy Bad Guys

Berichtdoor TROLL » 10 aug 2015 13:00

Oew erg gaaf! :) benieuwd hoe ver dit project komt :wink:
Legers die ik speel: WHFB: Hordes of chaos, WH40K: Space Wolves, Fallout Wasteland warfare, StarWars Legion: Seperatists, AoS: KruleBoyz
Avatar gebruiker
TROLL
Bandana Waddle Dee
 
Berichten: 1196
Geregistreerd op: 22 maart 2007 18:21
Woonplaats: Limbo

Re: Frank's Fantasy Bad Guys

Berichtdoor Beastherder » 10 aug 2015 19:26

[quote="TROLL"] benieuwd hoe ver dit project komt :wink:


Ik ook :D
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6123
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Frank's Fantasy Bad Guys

Berichtdoor Beastherder » 15 nov 2015 16:57

Het gaat misschien langzaam, maar ik ben dit project nog niet vergeten :wink:

Ik ben nog steeds aan het knippen en plakken zodat het dadelijk allemaal snel in 1 keer gespoten kan worden
(zeker de skellies en zombies moeten erg snel geschilderd kunnen worden)

Blok kale skellie spearmen zit in elkaar
(missen nog schilden, maar die laat ik er af tot ze geschilderd zijn)

Afbeelding


Ik heb nu ook wat van die vrouwelijke zombies in elkaar zitten

Afbeelding


En van de doos Perry 'Foot Knights' heb ik een unit Soul Reaver Infantry gebouwd (low-level vampieren in vol pantser)
Ik heb nog even nagedacht over conversie mogelijkheden om ze meer evil te maken, maar eerlijk gezegd ziet dat historische pantser en wapens er zo al serieus nasty uit. :disturbed:
Een simpele evil paintscheme is, denk ik, al genoeg om ze er toepasselijk uit te laten

Afbeelding
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6123
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Volgende

Keer terug naar Hive Novio Blogs

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten

cron