empire: "The Skaven war"

Hou hier een "dagboek" bij van de vordering van je leger. En Frank, jij mag je dagboek "Kitty" noemen. Of post handige hobby-tips. Of spam, maar dat wordt dan weer naar het Café verplaatst. Foei!

Moderators: Beastherder, Skevan

Re: mijn Empire blog

Berichtdoor Rogier » 15 jan 2012 11:39

Goed gedaan Tim :)

Nee, was echt een leuke pot, heb weer geleerd dat kanonnen best eng zijn. Je had wel echt pech met het rollen voor je kanonnen, ben daar best goed weggekomen.

Dat opzetje met even testen hoe de ironblaster werkt is niet echt gelukt :snif:
Legers die ik speel: AoS en 40K nurgle
Avatar gebruiker
Rogier
Conservative Tzeentch worshipper
 
Berichten: 100
Geregistreerd op: 13 maart 2006 22:56
Woonplaats: Vught

Re: mijn Empire blog

Berichtdoor Guy » 15 jan 2012 19:24

Proficiat met de overwinning op de Ogres, verslag van het toernooi was ook leuk om te lezen :tu: .
Denk er aan dat de prayer voor reroll to hit & to wound alleen gecast kan worden op unit champions, andere characters of je
priester/arch lector zelf en dus niet op een hele unit.
Là a'bhlàir's math na càirdean
Legers die ik speel: Guild Ball, Flames of War, Team Yankee, Kill Team, Wolsung, Saga
Avatar gebruiker
Guy
BOFH
 
Berichten: 1058
Geregistreerd op: 01 sep 2006 19:10
Woonplaats: Nijmegen

Re: mijn Empire blog

Berichtdoor pijnappel » 15 jan 2012 19:52

oeps, sorry rogier :sorry: . Bewijst weer hoe belammerd mijn engels is :dry:.
Legers die ik speel: WHFB- Empire
pijnappel
Halfling disguised as Tzeentch
 
Berichten: 230
Geregistreerd op: 27 mei 2010 18:39
Woonplaats: Nijmegen

Re: mijn Empire blog

Berichtdoor Rogier » 16 jan 2012 19:40

[quote="pijnappel"]oeps, sorry rogier :sorry: . Bewijst weer hoe belammerd mijn engels is :dry:.


Mwah, je rolde zo goed, je had die rerolls niet eens nodig :thumbup:
Legers die ik speel: AoS en 40K nurgle
Avatar gebruiker
Rogier
Conservative Tzeentch worshipper
 
Berichten: 100
Geregistreerd op: 13 maart 2006 22:56
Woonplaats: Vught

Re: mijn Empire blog

Berichtdoor pijnappel » 21 jan 2012 20:12

stand van het schilderen.

Ik kwam er achter dat ik de geschilderde flaggelants nog niet erbij meegerekend had. en ik heb een helblaster af
3081+100+110 (10 flaggelants)=3291 punten geschilderd

Waar ben ik mee bezig:
-10 Flaggelants
- een bsb voor painting competition
-arch lector van gamezone
- 10 knights met great weapons over schilderen (gewoon omdat ik er zin in heb, en het me niet lukte voor het toernooi)
-5 outriders
- 2 wizards

totaal: 580p

Wat nog te doen:
-20 halbediers
-10 greatsword
-8 knights
-10 handgunners
-steam tank (bewerkte)
-2 general (gamezone)

totaal: 964p

dus ik heb totaal 4835 punten aan empire thuis zonder magic items.
waarvan ik 68 % heb geschilderd.
Legers die ik speel: WHFB- Empire
pijnappel
Halfling disguised as Tzeentch
 
Berichten: 230
Geregistreerd op: 27 mei 2010 18:39
Woonplaats: Nijmegen

Re: mijn Empire blog

Berichtdoor TROLL » 22 jan 2012 13:28

nice tim.

dude je bouwt en schilderd echt heel erg goed :)

als je ooit een mega battle wilt spelen met al je empire let me know
Legers die ik speel: WHFB: Hordes of chaos, WH40K: Space Wolves, Fallout Wasteland warfare, StarWars Legion: Seperatists, AoS: KruleBoyz
Avatar gebruiker
TROLL
Bandana Waddle Dee
 
Berichten: 1196
Geregistreerd op: 22 maart 2007 18:21
Woonplaats: Limbo

Re: mijn Empire blog

Berichtdoor pijnappel » 27 jan 2012 16:35

@Theo, ik vin een mega battle echt leuk, dat is iets voor de vakantie want dan kan ik langer blijven, dan kan ik ook meteen wat andere unit uitproberen die ik nog niet heb. als je het goed vind :wink:

ik heb donderdag een battle tegen de arabieren van richard gehad, en hier even een verslag daarvan.

mijn lijst.
arch lector
11 knights
20 swordmen
deteachtment 10 handgunners
2 mortieren

zijn lijst.
generaal
wizard
warrior priest
30 halbediers
det. 15 free company
10 archers
5 pistoliers
18 swordmen
15 swordmen

al snel bleek dat mijn mortieren te veel gedronken hadden en niet helemaal goed richte. Door de snelheid van richards pistoliers hebben mijn 2 mortieren totaal maar 3 keer geschoten waar van totaal niet één man geraakt werd :dry: . Maar dan kunnen ze wel 3 pistoliers van hun paarden af meppen.
maar daar in tegen hebben mijn knights bewezen dat ze hun punten wel waar zijn al gingen er wel 2 liggen tegen de dartpijltjes van richard archers.
Maar eenmaal in combat slaan ze in een ronde 9 halbediers dood en de volgende ronde weer 7 en aangezien toen hij z'n steadfast verloren en vielen ze zachtjes in slaap onder de hoeven van mijn paarden. :thumbup:
van mijn swordmen een handgunners werd net zoals mijn mortieren in mootjes gehakt terwijl ze maar in totaal 2 swordmen van richard konden vermoorden.
Uiteindelijk kwam het beslissende punt toen richard een combo charge wilde maken met zijn swordmen en greatswords. Gelukkig voor mij faalde zijn greatswords en stonden alleen swordmen tegenover mij knights waar er nog maar 7 van over waren, en dankbaar m'n arch lector z'n hatred deed ik 6 wounds dat genoeg was om ook de steadfast van de swordmen te breken en die er heel netjes vertrokken evensnel als ze kwamen. Daardoor overrun ik in richards greatswords en gingen vier knights liggen. daar integen won ik de combat met name door mijn arch lector de challange tegen de champion met een overkill van 5 op de grond ging liggen (mace of helsturm , S10 D6 wounds). Toen werd het ook de arabieren te veel aangezien zij, vluchtende swordmen, de archer en de pistoliers nog als enige op tafel stonden. Ze faalden hun stubburn ld 8 en zo kwam ik weer in de rug van de swordmen terecht en weer een overrun en kom ik wéér in de greatswords terecht en opnieuw won ik de combat in opnieuw faalde hij zijn ld en rende hij definitief van tafel. Maar ze hebben wel mijn knights mee in het graf genomen waardoor alleen mijn generaal aan mijn kant op tafel stond.
775 vp voor richard
955 vp voor mij, voor de 2 keer op rij een victory voor mij. mijn 5de overwinning.

het was een hele leuke battle waarbij we eigelijk de hele tijd gelijk op gingen en bijna alles van tafel was. Het leukste was dat het tot de laatste beurt kwam wie er ging winnen.
Legers die ik speel: WHFB- Empire
pijnappel
Halfling disguised as Tzeentch
 
Berichten: 230
Geregistreerd op: 27 mei 2010 18:39
Woonplaats: Nijmegen

Re: mijn Empire blog

Berichtdoor Richard » 27 jan 2012 18:12

Leuk verslagje tim! Was inderdaad best een spannende battle... :)

In de lijst, waren mijn 2e unit swordmen stiekum greatswords!

De eerste paar beurten had ik echt het idee dat ik een makkelijke overwinning ging krijgen.
mortieren snel weggevaagd, swordsmen op de vlucht, halve handgunner unit buiten gevecht gesteld, en zelf allen een unit free comps kwijt... Kortom... good tidings.
Daarna begon ik door te krijgen dat jou ridders ongeveer 600 van de 1000 punten waren!
En dat ik eigenlijk niet iets had dat daar tegen bestand was. De duo-charge was een beetje een laatste kans om jou ridders te pakken te verslaan... die helaas hard faalde. :dunno:

Bij nader inzien, had ik de battle wel kunnen winnen denk ik...
Als ik gewoon mijn goedkope zooi had gebruikt, om die ridders bezig te houden. en daarmee mijn zwaardvechters en greatswords had kunnen redden.
Maargoed... op deze manier was de battle wel veel spannender! :tu:

PS... volgende keer laat ik me niet weer uit lore-of-metal praten...
Omdat jou riddertjes dan zo zielug zouden zijn... pff... smoesjes! :wink:
Afbeelding Afbeelding

WORKOUT FOR THE NEXT BATTLE !! Always use propper safety equipment
Legers die ik speel: Necron's 2400 pts (95% painted) , Skaven 4000 pts (95%painted), Lizardmen 3000 pts (75% painted), Daemon hunter ( 75% painted ), Araby... wip
Avatar gebruiker
Richard
Nurgle in a petticoat
 
Berichten: 591
Geregistreerd op: 05 maart 2007 09:55
Woonplaats: nijmegen!

Re: mijn Empire blog

Berichtdoor pijnappel » 04 feb 2012 21:09

Vandaag weer een battle gehad tegen een vriend Mick, hij speelde met orcs en goblins.
We speelden bij moenen en mariken, nog bedankt joost dat je zolang bleef.

Het duurde even voordat we met de battle begonnen omdat Mick zijn lijst nog moest maken omdat hij zelf geen army book heeft.

Mijn lijst:
Grand theogonist volkmar
Arch lector
Bsb
Wizard level 2
Master engineer
10 knights
10 knights
5 outriders
5 outriders
1 mortar
2 cannons
1 helstorm rocket battery

Nadat hij eindeijk zijn lijst klaar had begonnen we met het opzetten van 150 orcs en goblins, Dan even schrikken dat hij geen movement trays had voor zijn orcs. Gelukkig had Floris, die de painting workshop gaf, nog movement trays in de kast liggen en konden alle orcs netjes op movement trays staan.

Zijn lijst.
Orcs warboss
Shaman warboss
Shaman wizard level 1
Orc wiard level 2
20 orcs met hand weapon
20 orcs met spears
50 night goblins spears
20 nights goblins met short bows
10 orcs met bows
16 orcs met bows
10 goblins spider riders
10 Cave Squigs
1 troll
1 rock lobber.
1wolf chariot

Het was eerst toch even schrikken dat hij met 3 keer zoveel man op tafel heeft staan, maar gelukkig had hij zijn orcs in 2 units zodat ik die wel aan kon met mijn knights.

We speelden dawn attack wat voor ons allebei niet zoveel uitmaakte.
Ik had beurt 1 en toen stonden mijn outriders ineens tussen al zijn unit en gingen zijn 3 fanaticts uit zijn units night goblins, hierdoor was ik wel mijn unit outriders kwijt maar dat boeide mij niet omdat de fanatics achter zijn battle line stonden en geen knights gedood hebben.
De andere unit outriders stond aan de andere kant van de tafels en hielden lekker 20 orks een unit van 16 orcs met bows en een chariot aan zijn kant omdat hij al zijn leadership test faalden om te marchen en shoot ook nog eens de squigs neerschoot, Die hebben hun werk meer dan goed gedaan.

Mijn strategie was om gewoon netjes bij de rand van de tafel te blijven staan en lekker mijn artillery laten schieten terwijl mijn outriders de boel vertragen en het een en ander neerschiet, Wat wel aan de overkant kwam zou een leuke combo charge krijgen van unit knights en het war altar.
Nou werkte de combo charge niet, maar verder werkte het plan goed.

Mijn tovenaar had ik dit keer een Arabyan carpet gegeven om te proberen achter zijn battle line te komen. Dat lukt nog wel alleen wist ik niet dat night goblins een reform mochten maken en dan ook nog eens schieten, wizard weg (voor de volgende keer om dat niet meer te doen).
En toen kwam het neer op mijn knights, war altar en mijn artillery. Mijn kanonnen hadden heel netjes zijn Rock Lobber beurt 1 weggehaald maar deden 3 beurten om zijn chariot tot stilstand te krijgen. Ook mijn Helstorm deed het niet goed of hij scatered weg of hij gooide een micast. Mijn mortier deed wel was zinvol en schoot wat units een stukje kleiner.
Toen mijn knights eindelijk in beurt 3 in combat kwamen deden ze hun werk heel goed en maakte aardig was units dood en zijn generaal.

Het was een battle waar weinig in dood ging, aangzien hij niet snel naar voren kwam en ik lekker bleef staan maar het me niet lukte om echt hele unit weg te halen.

Verbeterpuntjes:
- Wizard beter neerzetten en zorgen dat geen enkele schiet unit hem kan raken.
- Meer op een doel schieten met mijn artillery.
- Niet met 6 powerdice mijn war altar hielen waardoor hij gedispeld word, maar eerst met 3 van mijn war alter hielen, lukt het niet, dan met 3 dobbelstenen proberen met mijn arch lector die binnen 12” staat. Hierdoor ging mijn theogonist dood maar mijn war altar niet

Dingen die goed gingen:
- Outriders zijn echt goed.
- Strategie werkt goed.
- War altar is een must in 2000 punten

Vp voor Mick; 550
Vp voor mij: 959
Victory voormij. Mijn derde op rij. Eerste keer tegen orks, eerste keer gewonnen tegen orks.
Legers die ik speel: WHFB- Empire
pijnappel
Halfling disguised as Tzeentch
 
Berichten: 230
Geregistreerd op: 27 mei 2010 18:39
Woonplaats: Nijmegen

Re: mijn Empire blog

Berichtdoor Chris » 04 feb 2012 21:22

Niet alleen orcs kunnen swift reformen. Elke unit met een musician erin mag dat. En skirmishers natuurlijk.
Never play leapfrog with a unicorn.
Legers die ik speel: 40K: Steel Confessors(SM), Imperial Guard, Space Wolves, Tau, Orks. Fantasy: Lizardmen, Wood Elves.
Avatar gebruiker
Chris
Lord Lion-O
 
Berichten: 1313
Geregistreerd op: 27 aug 2010 14:22
Woonplaats: Hannover

VorigeVolgende

Keer terug naar Hive Novio Blogs

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten

cron