Erwin's Amorfe Blog (met Ridders!)

Hou hier een "dagboek" bij van de vordering van je leger. En Frank, jij mag je dagboek "Kitty" noemen. Of post handige hobby-tips. Of spam, maar dat wordt dan weer naar het Café verplaatst. Foei!

Moderators: Beastherder, Skevan

Erwin's Amorfe Blog (met Ridders!)

Berichtdoor Amran » 28 nov 2018 20:27

Hallo allemaal,

Ik dacht maar eens een blog te beginne. Misschien is het leuk om mij vooruitgang te zien en delen en motiveert het me ook om de hobby te blijven doen.
Momenteel ben ik relatief spel- en legerloos, maar ik heb er het volste vertrouwen in dat dat binnenkort goed komt. Ik ben de laatste tijd veel bezig met Fireforge miniatures, wat qua Warhammer toch echt het meest op Bretonnia lijkt.
Kortom, veel kleuren en freehands, en simpele bruintinten op nutteloze peasants (foot soldiers).

Ik heb niet echt goede foto's tot nu toe, maar ik wilde toch even een enkel model delen met jullie, de ridder in paars:

Afbeelding
Afbeelding

Momenteel ben ik bezig met (onder andere) twee broers die zij aan zij ten strijde trekken. Updates volgen nog.
Verder hoop ik hier mettertijd foto's, fluff, battle reports en als er behoefte aan is tutorials (je weet maar nooit). Kortom, een vrij amorfe blog!

~Erwin
Legers die ik speel: In ontwikkeling (vroeger Ogre Kingdoms, Empire en Daemons of Chaos)
Amran
Itsy bitsy giant spider

Re: Erwin's Amorfe Blog (met Ridders!)

Berichtdoor Amran » 28 nov 2018 20:45

En nu ik de smaak toch te pakken heb, hier nog wat verschrikkelijke kwaliteit foto's!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Legers die ik speel: In ontwikkeling (vroeger Ogre Kingdoms, Empire en Daemons of Chaos)
Amran
Itsy bitsy giant spider

Berichtdoor Amran » 09 jan 2019 20:33

Zo!

Dat is alweer een tijdje terug. Ik kon namelijk niet meer goed schilderen bij gebrek aan licht. Gelukkig is dat sindsdien verholpen!
De lamp die ik nu heb zou in het diepst van de donkerste nacht nog voldoende moeten zijn om bij te schilderen.

Foto één is zonder de lamp aan (het model heeft een geweldige één laag verf op bijna alle delen):

Afbeelding

Foto twee is mét de lamp aan:

Afbeelding

Het enige wat ik nog toe kan voegen is dat het verschil in het echt nog groter is :thumbup:
Ik ontdek opeens allemaal dingen zoals: Als je niet allemaal in één richting schildert, dan komen er gaten in de verf. Dat had ik kunnen bedenken, maar nu ZIE ik het ook echt!

Goed, niet per se de meest spannende dingen, maar er is progressie en vooruitzicht op nog meer!

Erwin
Amran
Itsy bitsy giant spider

Berichtdoor drava » 09 jan 2019 21:23

Laten we voorop stellen dat ridders altijd cewl zijn! ;) Maar goed bezig en leuk dat je zo met freehanden bezig bent. Ik ben altijd bang dat het niets word maar moet er stiekem gewoon vaker mee oefenen.
They drown them in that shit

Zou ik daar extra knoflooksaus bij mogen?
Legers die ik speel: WHFB: Orcs & Goblins, Chaos Warriors en Vampire Counts 40K: Space Marines.
drava
BOFH

Berichtdoor Oyabun » 09 jan 2019 22:53

Goed bezig Erwin :)
Na een goed penseel is een goeie lamp zo ongeveer het belangrijkste gereedschap voor een schilder.
Gebruik je een daglichtlamp?
Legers die ik speel: Vampire Counts, Ultramarines
Oyabun
Lover of Squigs

Keer terug naar Hive Novio Blogs