Heroquest

Huis gebouwd? Bos geplant? Heggen gesnoeid? Laat zien die zooi! Foto's graag!

Moderator: Bobske

Heroquest

Berichtdoor henerius » 03 okt 2018 08:27

Zo na een paar dagen gedeisd houden heb ik dan wel weer het volgende voor elkaar gekregen.

Ooit in de prille begin van de hobby heb ik heroquest gespeeld en als ik dat zo mag zeggen, niet een beetje. In een nostalgische bui en met een paar dagen vrije tijd om te besteden heb ik het meubilair van Heroquest geschilderd. Omdat het kon!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Don't cry because it's over, smile because it happened.
Legers die ik speel: Empire, Rebels, Scum, French, Holy Roman Empire, Navy, Kislev, Pirates
henerius
BOFH

Re: Heroquest

Berichtdoor Guy » 03 okt 2018 08:43

Wat een explosie van productiviteit! Zou willen dat ik zoveel gedaan kreeg. Goed werk Henny :thumbup:
Là a'bhlàir's math na càirdean
Legers die ik speel: Empire, Orcs & Goblins, 51st Highland Division, Grenadier Guards
Guy
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 03 okt 2018 09:30

Chic hoor :tu:

Dat is een flinke hoeveelheid terrein die je bij dat HeroQuest kreeg :o

Als ik 1 tip mag geven, doe ook even een laagje verf op de zijranden van de kartonnen delen (deuren/vuurhaard)
Dat maakt ze met weinig moeite een stuk mooier, want niet zo herkenbaar als karton :yes:
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: FOW 82ndAirborne, Guards, Russen en Duitsers, Dreadball, Bolt Action en talloze kleine projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor Bobske » 03 okt 2018 14:20

Dat is een flinke hoeveelheid terrein die je bij dat HeroQuest kreeg

Volgens mij zijn dit 4 sets

maar :wub: :wub: :wub: :thumbup: :thumbup: :worship: :worship:
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!
Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids & Primaris Space Marines, Shadow War Armageddon: Tyranids
Bobske
BOFH

Berichtdoor Caladai Doomblade » 03 okt 2018 14:49

Heel netjes Henerius, maar wat moet je met 4 sets? :wub:
Do you know what the chain of command is? It's the chain I go get and beat you with till you understand who's in command
~Jayne

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter
~Churchill
Legers die ik speel: Dark Angels, Jantine Patricians, High Elves. Dreadball: Kruppstahl Steelers & Allstars Supernova's. FOW: Germans & Polish. Mordheim Skaven.
Caladai Doomblade
BOFH

Berichtdoor FrankV » 03 okt 2018 16:38

Heel netjes Henerius, maar wat moet je met 4 sets?

Uitstekende vraag. Onderstaande video schetst hopelijk een helder beeld.

https://youtu.be/Cx8sl2uC46A
Legers die ik speel: 40K: Orks, Dark Eldar
FrankV
One of Nurgle's many boils

Berichtdoor henerius » 05 okt 2018 18:33

Er is een Heroquest 1.0 en een Heroquest 1.1.

De Heroquest 1.1 heeft 12 soldaatjes erbij die je als sidekick mee kunt nemen met je character. Ik geloof 2 per character.
EN
Heroquest 1.1 heeft een scenario waarbij Mentor (de evil player/de games master) vier borden op zijn "kaart" te zien krijgt. officieel is dat allemaal "gelijkvloers" maar er staan gebieden afgebakend die je in wandelt en zo gauw je er uit wandelt moet iedereen mee eruit wandelen EN allemaal dezelfde kant op.
Dat laatste vond ik onzin. je kunt gerust opsplitsen en met een groepje een andere kant uit als de kudde. Tenslotte een barbaar met Elf en hun 4 sidekicks is een klein legertje op zich. En dus heb ik van de Heroquest 1.1 3 sets gekocht (gewoon toen bij de Novita in Gennep toen de zooi net uit was.)

Ondertussen heb ik buiten deze sets, de magiers van Morcar, Karak Varn, een Ogres uibreiding op de kop getikt. Dus mocht er behoefte zijn aan een 1x per maand Heroquest campaign hoor ik het wel...

Nu we het daar over hebben heeft iemand en Sikkelmaan die op een staf past? een Magiër van Morcar is niet helemaal compleet meer. :hc:
Don't cry because it's over, smile because it happened.
Legers die ik speel: Empire, Rebels, Scum, French, Holy Roman Empire, Navy, Kislev, Pirates
henerius
BOFH

Keer terug naar Terrein